Неделя, 22 Декември 2024

НАП към бизнеса: Не чакайте! Свържете касовите си апарати

Публикация   18 Март, 2011   /     akcent.bg   /     490

 

   210 000 дружества, регистрирани по Закона за данък върху добавената стойност (ЗДДС), получиха покана от НАП да побързат със свързването на касовите си апарати с приходната агенция. Писмото е част от комуникационната кампания за насърчаване на навременното спазване на законовото изискване за осигуряване на дистанционна връзка. От офисът на НАП в Русе по електронен път бяха изпратени писма и на всички търговски камари, браншови организации, професионални сдружения и счетоводни къщи в региона. В салона за обслужване  клиентите могат да си вземат напомнителни листовки с нужната информация. Те се раздават и от  приходните служители при техни посещения в различни русенски  фирми.

Последните промени в Наредба Н-18 за регистриране и отчитане на продажби в търговските обекти чрез фискални устройства въведоха изискване всички касови апарати да бъдат свързани дистанционно с НАП на три етапа.  Срокът на първия – за търговците с течни горива, вече изтече на 1 януари 2011 г. До 30 септември 2011 г. такава връзка с приходната агенция са длъжни да осигурят  всички регистрирани по ЗДДС дружества За всички останали търговци крайната дата е 31 март 2012 г.

Наблюденията на органите по приходите показват, че при поставянето на подобни срокове, клиентите на администрацията обикновено предприемат действия в последния момент. От НАП напомнят, че такъв проблем възникна и при спазването на установения срок за въвеждането на дистанционна връзка от бензиностанциите в страната. След 10 януари 2011 г. в цялата страна бяха извършени над 1000 проверки на търговски обекти за продажба на течни горива. Оказа се, че около 1/3 от съществуващите бензиностанции и газстанции нямат готовност да стартират връзката с НАП и бяха затворени или въобще не отвориха врати.

   За това в писмата си до регистрираните по ЗДДС търговци, НАП апелира да не изчакват крайния срок – 30 септември 2011 г., а незабавно да се обърнат към сервизната фирма, която обслужва касовите им апарати или директно към производителят му. Служителите там могат да им кажат дали апаратът, който притежават подлежи на модификация за да се свърже с НАП или трябва да се купи нов.

Комуникационната кампания на НАП предвижда също изработването на брошура, която да бъде разпространена в офисите на агенцията, клоновете на обслужващите банки, както и чрез други партньори на агенцията. Брошурата ще бъде предоставяна също и от органите по приходите по време на извършване на оперативни проверки, както и всеки месец в офисите на НАП по време на кампанията за подаване на документи по ЗДДС. Съдействие ще се търси и от работодателски и браншови организации, за да предупредят своите членове за наближаващите срокове.

 



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha