Колкото и да звучи невероятно, хваленето на речния транспорт като оказва поредният балон, който Европейският съюз признава, че е спукан, и то отдавна. Спрямо 1980 година, когато товарите по европейската река са били 100 млн. тона, то оборотът превози по целия Дунав са намалели към настоящия момент наполовина- т.е. 50 млн. тона.
За това време капацитетът кораби и барджи е намалял с 1300 !!! единици или с 2 млн. бруто корабен тонаж. Това съобщи за www. аксent.bg изпълнителният директор на Рубишипс Роберт Радославов след участие в Конференция на директорите на Параходствата от „Братиславските съглашения”.
Средната възраст на речните плавателни съдове е от 1945 година. Въпреки че звучи сигурно доста ретро, за корабособствениците това не е сериозна възраст, тъй като те плават в сладки води.
Впечатление прави, че сравнително "по- новите” влекачи, тласкачи и самоходни кораби, които осъвременяват флота на български корабособственици, са реновирани плавателни съдове, като „най-новите” са от преди около 40 години.
В Горен Дунав страните, разположени по поречието, активно използват този доказано евтин транспорт.
За съжаление, Долен Дунав, където се определя и България, в 1/3 от година се оказва неизползваема- заради ледове или заради суша. Независимо от многобройните в последните 20 години партии и техни парламентарни представители, независимо от декларациите, че отношенията с румънската администрация са добри, реално Реката остава забравена и причинява загуби за милиони на корабособственици и корабодатели.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай