Неделя, 22 Декември 2024

Забавни книжки учат децата как да се грижат за здравето на зъбите

Публикация   17 Окт, 2013   /     akcent.bg   /     462

 

 

 Социална кампания „Веселите зъбки” се провежда през месеците октомври и ноември в 20 града на страната. Инициативата е на dm България и се осъществява с подкрепата на Сдружението на българските зъболекари. Кампанията е насочена към деца на възраст между три и седем години и техните родители и цели да информира и създаде у децата правилни и редовни навици за почистване на зъбите, още от появата на първото млечно зъбче. Инициативата се провежда във всички страни, в които присъства марката dm.  

 В образователната кампания в България се включиха 52 детски градини. Организаторите са убедени, че основен фактор за създаването на добри навици за хигиена у децата са не само техните родители, но и възпитателите им. Детските заведения получиха от dm и техните партньори информационни пакети, съдържащи книжки с развлекателна история, забавни материали за оцветяване и продукти за устна хигиена. По този начин над 10 000 деца ще научат повече за грижата за зъбките, забавлявайки се. Малчуганите ще се зарадват на включения в пакета стикер за огледало, който ще им напомня колко е важно да се мият зъбките, както и на пясъчен часовник с марката dm, посочващ колко време да отделят на това занимание.

 Колко кариеса има Вашето дете? Статистиката е категорична – според Световната здравна организация между 60% и 90% от всички ученици в света имат кариеси. Според изследване на екип стоматолози 80 % от българските ученици имат кариес. Тревожен е фактът, че 5 годишните деца имат средно по 4-5 зъба с кариес, а при 12 годишните засегнати са средно 3-4 постоянни зъба.

 “Някои родители подценяват оралната хигиенна при млечните зъби с мисълта, че те са временни, но не са наясно, че усложненията на кариесите по млечните зъби могат да окажат влияние върху фоликула на постоянните зъби и да застрашат тяхното здраве,” коментира д-р Венцислав Стоев от Сдружението на българските зъболекари.

 Но как в забързаното ежедневие да следим за правилната устна хигиена на децата, как да ги накараме да бързат към четката за зъби сутрин след ставане и вечер преди заспиване? “Чрез игра – категорична е Цонка Иванова – маркетинг директор на dm България. “Играта е неизменна част от детството и всеки урок, пречупен под формата на игра или интересна история и любима песничка, кара децата да бъдат много по-усърдни.”  

 Организаторите на инициативата искат да дадат възможност на  повече деца да получат тези образователни материали. Затова всеки пазарувал артикули от детския асортимент на dm през месец октомври ще получи образователната книжка и талони за отстъпка на определени артикули за устна хигиена.

 „Разбира се това за нас е само началото на една социална инициатива и скоро ще изненадаме децата с нови и интересни игри и събития,” допълват от централата на dm в България, които през месец август организираха първата си социално отговорна кампания за защита на детската кожа от слънчевите лъчи.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha