Неделя, 22 Декември 2024

И русенските превозвачи готвят протест заради скока на горивата

И русенските превозвачи готвят протест заради скока на горивата
Публикация   08 Март, 2011   /     akcent.bg   /     541

Очакваме срив в транспортния бранш и фалити на фирми, обяви зам. председателят на НСБП Красимир Лалов

 

 

И Българският съюз на товарните превозвачи (БСТП) в Русе обяви начало на ефективни протести срещу поскъпването на горивата. Те започват на 14 март. От БСТП в Русе, в който членуват 46 фирми, обявиха, че идващия понеделник шофьорите ще зареждат минимални количества, но ще изискват данъчни фактури. "Зарежданията ще се извършват от 9 до 15 часа, като с всеки последващ ден времето ще се увеличава", каза председателят на управителния съвет Валентин Бянов.

Целта е да се обхванат максимално повече бензиностанции в големите градове. На 21 март превозвачите ще спрат транспортните услуги на територията на България. От съюза призовават колегите си, които прибират камионите си, да зареждат в съседни държави, където и бездруго горивото било по-евтино. По данни на организацията дизеловото гориво е по-евтино в Румъния, Сърбия, Македония. 

В северната ни съседка например цената е равностойна на 2.32 лв за литър. В  Турция пък има безмитна бензиностанция, където се зарежда при цена 1.80 лв.  В Украйна и Молдова дизелът, ползван от камионите, излиза по 1.70–1.80 лева за литър. В България литър дизелово гориво се продава за над 2.50 лв., посочват превозвачите.

По данни на Генерална дирекция "Енергетика" на ЕК от 28 февруари дизелът и масовият бензин А95Н в България са сред най-евтините, като цената им е съответно 1.181 евро за литър и 1.178 евро за литър. По-евтин дизел от България има само в Люксембург, а бензин - в Кипър, показват още данните на Еврокомисията.


Очакваме срив в транспортния бранш и фалити на фирми заради поскъпването на горивата съобщи  заместник-председателят на Националното сдружение на българските превозвачи Красимир Лалов. Според него до това ще се стигне по ефекта на доминото: в резултат на рязко намаление на оборотните средства, ще се увеличи междуфирмената задлъжнялост и явни фалити на транспортни фирми.
Красимир Лалов каза, че засега поне товарните превози у нас няма да поскъпнат, защото коректните превозвачи работят с краткосрочни договори от шест месеца до една година, които се сключват в края на предходната година и са с фиксирани цени.
От името на Националното сдружение на българските превозвачи Красимир Лалов настоя от правителството да се намесят, за да проверят как се формира цената на произведените в България горива, защото използваният от рафинериите у нас руски петрол няма нищо общо със събитията в Либия или в Близкия Изток.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha