Министър Шишков пред БНТ: При служебното правителство всички магистрали получиха своето развитие
Публикация 23 May, 2023 / akcent.bgДокато при повечето магистрали има развитие на строителството, то на Русе- Велико Търново - на книжата
В мандата на служебното правителство всички магистрали получиха своето развитие. Като кабинет не сме спирали да работим всеки ден от 2 август м.г., за да направим някои полезни неща за държавата. Затова има и два вида упреци към нас- от "не сме свършили нищо", до надхвърляме правомощията си. Това коментира в предаването „Още от деня" на БНТ министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков. "За мен като министър е изключително важно, че хората виждат и си правят сметка какво сме направили", подчерта той.
Арх. Шишков направи кратка ретроспекция на част от по-важните проекти, реализирани в изминалите 9 месеца. Сред тях са завършването на газовата връзка между България и Гърция, като стратегически проект, свързан с цената на газа и енергийната сигурност на страната. Той отбеляза, че работата е била интензивна, тъй като довършителните дейности не са били малко.
„Събудихме спящите магистрали. Например, вече се строи последният участък от АМ „Европа" – между София и Сливница, а при поемане на поста за обекта нямаше дори подробен устройствен план", напомни министърът. Пуснати в експлоатация са и 7,5 км от скоростният път Ботевград-Видин, като едновременно се проектират интензивно и останалите участъци, по които има сериозно развитие.
В рамките на служебния кабинет са открити и 16,5 км от АМ „Хемус", като се работи и по останалите липсващи участъци. Одобрени са и подробните устройствени планове за магистралата Русе-Бяла с обход на Бяла. Служебният кабинет обяви участъка и за национален обект, тъй като това трасе е изключително важно като връзка по магистрала между Русе и Маказа.
„Това са изключително важни обекти, които не можеше да си позволим да чакаме. Трябваше да ги направим", коментира министър Шишков.
Само преди дни бе открито и новото спортно бижу на Бургас – „Арена Бургас", където министър Шишков връчи официално разрешението за ползване на залата.
На въпрос на водещата „какво става с батака около АМ „Хемус", регионалният министър отбеляза, че това е правилно определение за случилото се там. „Основният проблем на строителството й са заложените процедури. За съжаление ние наследихме тези договори, които са действащи. Съгласно тях сме извършвали плащания за изпълнени дейности на участъци 1, 2 и 3, където се строи с бавни темпове", каза министърът. Той разкри, че води преговори с фирмите, получили аванси по инхаус договорите за „Хемус" да изпълнят строителни дейности в рамките на осигурените авансови средства.
След това ще се търси вариант за индексация, каквото е и желанието на фирмите. „Така е справедливо, защото ще се гарантира строежа на магистралата, без допълнителни плащания по взетите вече аванси. Смятам, че следващото правителство трябва да продължи да държи на тази позиция", коментира арх. Шишков.
Коментари
Свързани новини
Българското правителство срещу световните пазари – рунд първи
За търговията, протекционизма, забраните са писали от Адам Смит и Дейвид Рикардо до Ричард Кобден и Фредерик Бастиа
2023 г. е ключова за приключването на Оперативна програма „Региони в растеж" 2014-2020 г. и старта на инвестициите по настоящата програма
От коя криза иска да ни спасява правителството?
Правителството ще контролира цените на храните
Рискът да загинеш на автомагистрала в България е 3,5 пъти по-голям от колкото в ЕС.
За периода 2020-2022 година на автомагистралите в България са загинали 150 души вследствие ПТП
"Маркет линкс": ГЕРБ-СДС твърдо на върха, 41% нямат доверие на Радев, 76% - на Петков!
Близо 85% смятат, че страната се развива в негативна посока. Това са исторически ниска нива на измерване на този индикатор, коментира социологът Добромир Живков
Мерките на правителството могат да покачат още инфлацията
"Маркет линкс": Доверието към правителството рязко спада
35% от анкетираните казват, че изпитват разочарование от политическата ситуация
119 г. ,,Дунарит,, от период на оцеляване до устойчиво успешно развитие