Тапата на Дунав мост отдавна не иска „ЩЕ”, а реални действия за справяне с нетърпимата ситуация

Тапата на Дунав мост отдавна не иска „ЩЕ”, а реални действия за  справяне с нетърпимата ситуация
Публикация   18 Дек, 2022   /     akcent.bg   /     642

Напрежение и финансови загуби се трупат по трасето от Дунав мост до Мартен, вместо решение- поредно обещание от страна на държавата

   За пореден път представители на държавната власт на ниво зам. министри се появиха на трасето на ГКПП Дунав мост, за да успокоят напрежението на живеещите и работещите зад  моста.

  За пореден път обещания, които пак ще се случат /ако въобще се случат/ в бъдеще време...

   Министерството на регионалното развитие и благоустройството се ангажира да възложи спешно проектирането на уширяване, както и частичен ремонт на бул. „България“.

             Краткосрочни решения...

  Следейки нарастването на проблема в годините, Акцент.БГ още преди година и половина предложи да се направи разширение на платното на пътя от Кръговото при ДИЗ- Тегра до входа на ГКПП „Дунав мост”. Едва в края на тази седмица държавата узря за подобни действия. Но нито срокове, нито стойности... просто поредните добри намерения...

  Отговорът тогава бе, че няма как да се случи, защото ....

  •  Не се знае до колко може да се разшири пътя, предвид ската.
  • Не може да се прави разширение, тъй като щяло да се наруши отводняването...

   През това време се правиха редица срещи, вземаха се различни рехави мерки, които минимизираха проблема временно, който обаче нарастваше с увеличение на трафика.

  Решението да се сложат поредните знаци, които да позволят на контролните органи да санкционират шофьорите на ТИР-овете- нарушители, също е мъртво родено- при подобно нарушение законът предвижда да се отнема свидетелството за правоуправление, а камионът да остава на място... И за да не се случи подобно нещо, което ще увеличи напрежението, полицията харчи сили и средства, за да предотврати задръстване...

   Щели да се спират ТИР-овете вече и при Хасково....  И при Бяла, и при Габрово, и при Хасково...  явно съоръжението на Дунав мост не може да се справи с  неравномерно растящия трафик.

  Шофьори – тарикати измислиха и започнаха да заобикалят наложените ограничения през ползвания като авариен път от Бяла през Ценово и Обретеник, което полицията пресече.

  Със сигурност кметът на Русе е повече от прав, че в случая не става въпрос за местен проблем, а за държавен, който, за съжаление, не се решава от години.

  Странно защо никой, ама никой,  не пита ще тръгне ли и кога фериботът Русе- Гюргево, обявен преди година и половина като част от решението на проблема с трафика. Въпреки изхарчените пари и готовност от българска страна...

   Освен проблем с трафика, Тапата при Дунав мост произвежда и сериозни допълнителни проблеми...

   ЕКОЛОГИЯ

  Странно е също така, че местни и др. екозащитници  не проявяват нтерес  дали въздухът в района е замърсен и дали е в рамките на съществуващите норми.  И доколко ситуацията не нарушава елементарни екологични норми по отношение на чистота, независимо от периодичните акции на общината и на Пътното.

     БИЗНЕС

 След кръговото към моста към ГКПП е най-голямата индустриална зона на Русе- Индустриален парк, ДИЗ „Тегра”, Свободна зона- Русе”.

   Със сигурност няколко хиляди работещи ежедневно пристигат и се прибират от работа изнервени. Вече има и случаи на работници, които са изгубили работата си заради закъснения. Други пък се отказват от работа в района именно заради неблагоприятните условия за достигане на работното място.

   Ежедневно от невъзможността да се пътува нормално в участъка работодателите губят и паричен ресурс заради скъсения работен ден.

 СОЦИАЛЕН НЕГАТИВЕН ЕФЕКТ

  Многократно граждани на Мартен, включително и кметът алармират, че при нужда през тази отсечка не може да премине дори и линейка. Много от жителите на Мартен, Сандрово, Сливо поле и др. населени места от района избягват движение към града, независимо от това дали им се налага да пътуват за Русе.

    Още едно предложение

 За да се облекчи поне малко трафикът в най- интензивното време- от 7 часа до 8.30 ч. и от 17 до 18.30 часа вечер да се спре предвижването на ТИР-ове в инфарктния участък. Със сигурност това едва ли би създало допълнителни проблеми на чакащите с дни ТИР-ове, които също струват непредвидени разходи на собствениците им....

    А ДАНО, ама НАДАЛИ...

 Със сигурност като евентуална възможност за решаване на проблема се е виждало приемането на България и на Румъния в Шенгенското пространство. За съжаление, след  8 декември този оптимизъм угасна. И е време да повикаме НЕВОЛЯТА и да решим отлагания в годините проблем.

  И до проектирането и ремонта на бул. „България” не е ясно колко вода ще изтече, както и до дългоочаквания ТИР- паркинг. Проблемът с инфраструктурата на Дунав мост иска своето решение, и то спешно.

   Явно проявената активност на местно и държавно ниво показва, че скоро пак ще има избори, а проблемът ще бъде в минус на управляващите....

  



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha