Пускането на Ро-Ро терминала Русе- Гюргево отбелязва година и два месеца от първото му ,,откриване,,
Публикация 12 Dec, 2022 / Румен НИКОЛАЕВНикой вече не говори за идеята, която трябваше частично да реши проблема с тапата на Дунав мост
Създаването на фериботна линия Русе – Гюргево все повече прилича на оня виц, където мъж ще се жени, подготвил сватбата, само дето избраницата не е дала съгласие...
Пускането на Ро-Ро терминала Русе- Гюргево отбелязва година и два месеца от първото му откриване.
Идеята за възобновяване на работата му бе именно да се облекчи трафикът на Дунав мост, който пък да реши, макар и частично напрежението от тапата на Дунав мост.
Странно е мълчанието на общинските и държавни институции за забавянето на пуска на това съоръжение, което беше шумно афиширано в подкрепа на решаването на претоварения трафик при Дунав мост...
От българска страна рапортуват, че още в края на м. май фериботът е можел да заработи. Пристанищен комплекс и Пристанищна инфраструктура изхарчиха необходимите средства, за да може да започне работата по фериботната линия.
Избран бе и български оператор- „Фери Русе”, който също декларира готовност да прати катамарана от Видин в Русе.
Гранична полиция, Митница „Дунавска” са създали възможност да отделят служители, когато започне работа фериботът и да бъде обезпечен от необходимия контрол. НАП обяви конкурс за данъчни инспектори, които също да облужват Ро-Ро- линията.
И така- инфраструктура, персонал, оператор- от българска страна всичко е готово.
Но...
Още миналата година Акцент.БГ писа и прояви съмнение относто адекватните действия от румънска страна. Вместо да бъде подкрепен в опита да бъде осъществен пряк контакт със собственика на терена, областна администрация тогава триумфално се похвали за това, че е „разконспирирала” това намерение.
Вече година след официални срещи между представители на администрациите на двете държави се чува, че се работи, че се напредва, но по-бавно...
Реално никой, ама никой от българска страна не е чул лично от собственика на терена какви са му намеренията и в какъв срок смята да бъде готов с терена /ако въобще има подобно намерение/. Явно декларираното желание от румънска страна ферибот да има, не е достатъчно.
Представители на властта, ангажирани с темата за година предвиждаха по този начин от 200 до 400 товарни автомобила /според резличните прогнози/ да бъдат превозвани и така да бъде намален натискът на Дунав мост....
Ангажирани с пускането на Ро-Ро терминала опровергават твърденията, че на румънския бряг се работи. На барджата, на която се изсипват наносите от удълбочаване на леглото за акостиране на катамарана, в натоварената маса вече се е появила растителност. Това недвусмислено говори, че реално товарът на барджата стои от доста време...
Явно темата не е благодатна за управляващите от двете страни на Дунава. Предположенията, че ще влезем в Шенген и проблемът с тапата на Дунав мост ще се реши, не оправдаха очакванията и той остана, а ситуацията от страна на българската територия се влошава.
Остава въпросът- може ли да се считат разумни разходите и действията от българска страна за пускане на Ро-Ро линия Русе- Гюргево, след като проектът включва частен интерес, който поне до момента никой не е чул какъв е.
Коментари
Свързани новини
75% от хората в България се затрудняват да покриват всекидневните си разходи
Инфлацията почти изцяло стопява ръста в общинските разходи през 2022 г.
Русе е сред градовете с най-ниски капиталовите разходи на жител на общината
Проучване: 40% от българите получават пари в плик
ПП-ДБ и ГЕРБ-СДС обявиха състава на проектокабинета с втория мандат
Преброяване 2021: Над 1 млн. българи живеят сами
Близо три четвърти (74.9%) от всички домакинства са жители на градовете, показват данните на Националния статистически институт(НСИ,
България e сред по-либералните страни в последния ИНДЕКС НА ДЪРЖАВАТА „БАВАЧКА“
Страната с най-строги ограничения в тази област безспорно е Турция, с много строги политики спрямо алкохола и никотиновите изделия
Лихвите по спестяванията отлепиха дъното, но инфлацията ги изяжда
Средната доходност на 12-месечни депозити е 0.47% през април
Над 15% от младите нито работят, нито учат
За три години българите са загубили три години от живота си