Дефицит на вагони в Европа, възстановяват производството в Русе
Публикация 15 Oct, 2021 / akcent.bgИнж. Димитър Баев, директор "Бизнес развитие" в "Булмаркет груп" ЕАД
Все по-голям интерес има към товарните превози от страна на основните компании за товарни превози. По-голямото търсене на услугата показва, че тя е качествена и добра. Темповeте, с които се развива железопътният транспорт в Европа и в България, са различни, като при нас нещата се случват по-бавно. Това заяви инж. Димитър Баев, директор "Бизнес развитие" в "Булмаркет груп" ЕАД, в ефира на предаването “Бизнес старт”.
Производителите на локомoтиви и вагони постоянно предлагат нови иновативни решения за по-голяма натoвареност и за увеличаване на обема за транспортни стоки. Инж. Баев споделя, че "Булмаркет груп" отчита ръстове при превоз на суровини и е специализирана в доставката на горива, зърно, а през последните месеци на всякакви видове товари, било то насипни или наливни, като основните им вериги на доставка са между пристанищата и крайния потребител.
"Булмаркет груп" работи добре с турските превозвачи, транзитът им е сериозен, като започва от Западна и Центrална Европа и стига до Близкия Изток.
В коментар за китайските товари, Баев заяви, че дори да се развият пристанищните терминали и фериботни връзки, пак ще има забавено транзитно време, заради напрежението в част от страните в Близкия Изток. Когато политическата и инфраструктурна ситуация се подобри част от китайските стоки ще могат да минават през България. .
Забавянето на модернизацията на жп инфраструктурата се отразява сериозно на товарните потоци. През 2021г. Европа да е накарала страните-членки да подпомогнат предприятията, свързани с жп превози, за да се създаде благоприятна среда за бизнеса, но в България това не се случва, коментира Баев. Инфраструктурните такси са се повишили и сега превозвачите плащат повече за движение по националната мрежа.
"Булмаркет груп" има 32 локомотива с 350 собствени и над 600 наети вагона и продължава обновяването на парка. При първоначалните повишавания на цените на електроенергията компанията е успяла да запази цените, но от миналата седмица са повишили цените на услугата си.
В края на отминалата година "Булмаркет груп" купува старата производствена площадка на предприятието на локомотивния и вагонен завод в Русе. Придобиват тази собственост с цел да се възроди производството на локомотиви и вагони. Дейността им ще протича на етапи, като ще започнат с малко депо, където ще прибират и ремонтират техния парк.
Заводът е построен през 1866 г. и е изготвен да обслужва машините по първата българска жп линия Варна-Русе. През годините е имало етапи на разширяване и развитие и започват производството и на вагони. Баев е категоричен, че държат да възстановят неговото предназначение. Основната причина за реализацията на тази идея е сериозният дефицит на товарни вагони в цяла Европа.
Коментари
Свързани новини
42 млн. евро е заложила групата Булмаркет за две години в няколко проекта
Компанията се е насочила към придобиване на "екологично социално управление - ESG", което ще я направи първата в страната зелена компания
Булмаркет ДМ инвестира 2 млн. лв. в съвременна пречиствателна станция за отпадни води
"Булмаркет рейл карго" ЕООД закупи нови четири електрически датски локомотива ЕA 3000
Българският ж.п. превозвач притежава вече тягов състав от 20 електровоза и 12 дизелови машини
Сделката е извършена чрез дъщерното дружество „Прима ойл“ ЕООД
Няма на кого да се сърдим, и медиите като всичко гнило в таз държавица
Второ Хитрино край Пловдив с влак на Булмаркет, но причините отново в ж.п. инфраструктурата?
Счупен език на стрелка обърна 2 локомотива и 3 цистерни на Булмаркет в гара Пловдив
Установената скорост е под допустимата
Станко Станков: Служителите ни са най-ценния актив на дружеството, с които гледаме в бъдещето
Станко Станков: Булмаркет ДМ през 2018 г. инвестира в сигурност, човешки ресурси и в екология
Компанията за първи път в страната въвежда система за видеонаблюдение и изготвя дигитална карта на ж.п. инфраструктурата в България