Карстен Тауке, председател на борда на директорите на Империал груп. Служител на компанията е от две години. Преди това е работил за фармацевтични и химически компании в Америка, Европа и Азия.
Започва своето професионално развитие в една от дъщерните фирми на Империал груп- фирма Нешка. Икономист по образование.
- Г-н Тауке, как оценявате сделката между Империал груп и „Рубишипс” ЕООД към настоящия момент, от какво е продиктувана по-скоро?
- Това беше един дълъг процес, който завърши успешно. Надявам се това да се докаже и във времето. Тази сделка е много важна крачка за Империал, особено за шипинг груп в този район. Ние сме номер едно в речния и в крайбрежния транспорт в Европа. През последните години бележим значителен ръст. В нашето чисто териториално изражение, и специално в този район имахме една празнина, която трябваше да запълним. Става въпрос за един регион, който ние лично не познаваме или не познавахме до този момент. Тук нещата стоят доста по-различно по отношение на структура и на функции, отколкото в Централна Европа…
- По конкретно…
- Трябваше ни някой, който да ни приближи до философията на този регион и да намерим подходящия партньор за това. Това е г-н Радославов.
- Търсихте ли и други възможности за партниране освен с „Рубишипс”, както български, така в и региона?
- От самото начало ни беше ясно, че няма да има нужда да търсим други партньори предвид добрите връзки, които вече съществуваха между г-н Едличка и г-н Радославов. Това може би оказа в решаващата роля да изберем „Рубишипс” за наш партньор. Освен това българската фирма се радва на едно отлично реноме в тази част на Европа и ние просто нямаше какво повече да избираме.
- Предвид на интересите на Империал груп в този район, ще има ли ресурс като най-голямата компания в Централна Европа да бъдат ускорени процесите за развитие на крайбрежната инфраструктура в Долен Дунав? Какви са възможностите с авторитета си да се лобира в европейските институции относно плавателния път, пристанищната инфраструктура?
- Това естествено е нашата цел. Ние сме най-важният представител в професионалния съюз на корабособствениците… Аз съм и вицепрезидент на тази структура. Освен това сме и членове на Съюза за речен транспорт. Това е т.н. формална сфера. Нашата работа е да доизграждаме, да доразвиваме нещата. Именно чрез тази формална сфера, както и чрез нашите клиенти, ще се постараем да постигнем това.
- С тази сделка реално България чрез „Рубишипс” успява за първи път да се включи в голямото европейско семейство на корабособствениците, така ли е?
- Абсолютно. За нас тази крачка, ще повторя отново, бе много, много важна и се радвам, че я направихме. Това наистина, както казахте, е реално присъединяване към общото европейско семейство. Но от друга страна и ние по този начин ще имам възможност да развиваме този пазар. Тази крачка беше направена вече от големи фирми като Тьопфер, например, които се съсредоточени в бизнеса с превоз и продажба на зърно. Това за нас е първата крачка. Ние вече сме следвали подобна стратегия в други страни. Искрено се надявам, че и тук ще бъде много успешна.
- Зърнопроизводителите и пазарът на зърно в региона ли е причина да се потърси присъствие и участие в Долен Дунав?
- Освен търговията и транспортът на зърно, ние имаме един много сериозен клиент, който търгува с въглища от Сърбия до Констанца. Както и с руда. Този клиент извършва превози на 4 млн. тона годишно и този много важен за нас клиент използваше украински барджи. Сега пред нас се открива голям потенциал в този бизнес. Клиентът е от Хамбург…
Освен превози от Сърбия към Констанца, за нас е важно да развием и този бизнес в обратна посока- към Централна и Западна Европа.
- Може ли Империал да се похвали, че е първата европейска компания, която оцени възможностите на корабоплаването и превозите в Долен Дунав?
- За съжаление, не сме. Зная със сигурност, че има компании и техни дъщерни фирми, които са на този пазар. Те обаче нямат този капацитет, с който ние вече разполагаме, те имат по-малко на брой плавателни съдове. За разлика от тях, речното параходство при нас е стратегическа цел.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай