Петък, 19 Април 2024

Маркет линкс: Дистанцията между основните политически партии се запазва

Маркет линкс: Дистанцията между основните политически партии се запазва
Публикация   09:01     29 Март, 2021 /     akcent.bg   /     1362

   Пет партии влизат в новия парламент. Това са ГЕРБ, БСП, ДПС, Има такъв народ и Демократична България. Това сочат данните от последното проучване на "Маркет линкс". То е финансирано и реализирано съвместно от бГВ и „Маркет линкс“, проведено чрез интервю и онлайн анкета сред 1026 пълнолетни българи в страната в периода 18 – 25 март.

   С наближаването на датата на изборите и в разгара на третата ковид вълна все повече българи са разколебани дали ще гласуват. Ако преди месец желаещите да отидат до избирателните урни бяха 51%, сега те са 46%, каза пред бТВ Добромир Живков от "Маркет линкс".

   ГЕРБ запазва преднината си и към днешна дата печели гласовете на 22,8% заявилите, че ще гласуват избиратели спрямо 18,1% за БСП.

   Според проучването 38% от всички имащи право на глас българи изразяват предпочитанията си към надпартийно управление след изборите. Само 20% от избирателите искат еднопартиен кабинет.

https://i.pik.bg/s/news/o/1012/88d4b0387c0bb4956fa9dc89a7c253ac.png

   Очаква се протестният вот да окаже влияние и да обърне предварителните нагласи. От социологическата агенция уточниха, че той е неустойчив и може да повиши резултатите на извънпарламентарните опозиционни сили.    Живков обясни, че епидемичната обстановка може да повлияе на резултата от вота. По думите му около 30% от анкетираните смятат, че изборите трябва да бъдат отложени. Близо половината от запитаните обаче мислят, че те трябва да се проведат въпреки ръста на заболеваемост у нас.

„Няма партийна окраска по отношение на това дали изборите трябва да бъдат отложени. Епидемията ще окаже влияние върху изборите и това ще доведе до по-ниска избирателна активност“, допълни Живков.

https://i.pik.bg/s/news/o/1012/3d065f4055756580a96b0c08c9e56e00.png

ХАРАКТЕРИСТИКИ НА ИЗСЛЕДВАНЕТО:

Изследването е проведено от: "Маркет линкс" по поръчка на бТВ.

Метод: Пряко-лично интервю и онлайн анкета

Извадка: 1026 пълнолетни българи

Период: 18 – 25 март 2021 г.

Финансиране: бТВ и "Маркет линкс"



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha