Булмаркет ДМ инвестира 2 млн. лв. в съвременна пречиствателна станция за отпадни води
Публикация 18 Mar, 2021 / текст и снимка- Румен НИКОЛАЕВ
Във втората половината на 2021 г. се очаква новата пречиствателна станция в завода на „Оберьостерайхише Биодизел България“ ЕООД (част от групата на “Булмаркет ДМ”) да бъде завършена на етап 72-часови проби и да получи одобрение от Приемателна комисия. Това съобщи за Акцент.БГ управителят на "Астра биоплант" Димитър Минчев
Пречиствателната станция и втората производствена линия са на същия терен, където е основният завод, в чертите на Индустриална зона „Тегра“
Преди две години стартира разработката на проектна документация за изграждането на пречиствателната станция и разширението на завода, като са преминали всички процедури по съгласуването на документацията с компетентните органи. Оборудването ще бъде ново, закупено и доставено от Словения. Съвременни технологии ще се използват в новата пречиствателна станция, инвестицията в която е над 2 млн. лева, каза още Минчев.
Още на етап проектиране са направени задълбочени изследвания на състава на настоящите отпадни води и са търсени технологии за най-ефективното им пречистване.
Като най-надежден се оказва методът електрокоагулация. Чрез него се получава най- добро разделяне на мазнините /отпадъчните масла/ от водата, които са с биологичен произход.
Технологията е разработена в следващите степени с биобасейн /класическите биостъпала/, която да доведе до максимално пречистване на отпадните води.
Пречиствателната станция ще бъде с много висока степен на автоматизация, което ще сведе до минимум риска от човешки грешки и късно откриване на евентуални технически проблеми в работата и.
Според разработените проекти на инвестиционното намерение, съгласувано от РИОСВ тя ще обслужва основно новото разширение. Основно, защото съществува резерв, който при необходимост да бъде използван.
Целият проект се състои от 10 подобекта, като по някои работата е на етап Акт 14.
„Оберьостерайхише Биодизел България“ произвежда в момента 100 000 тона годишно биодизел и с новата производствена линия ще увеличи двойно производството на 200 000 тона годишно.
Новата инсталация за производство на фармацевтичен глицерин се игражда по технология на Десмет и ще е с капацитет 15 000 т., като общо произведеното количество ще достигне 25 000 тона фармацевтичен глицерин.
След завършването на проекта, за да бъдат пуснати в експлоатация разширението на завода, както и пречиствателната станция, ще трябва да се получи и Лиценз от Агенция "Митници" за данъчен склад.
Това е поредната стъпка и инвестиция, която "Булмаркет ДМ" прави в посока подобряване на околната среда и опазване на природата.
След като бяха монтирани скрубери, до голяма степен производственият въздух от "Олео протеин" е със значително по-добри показатели. Съвсем скоро ще започне производството и на пречиствателна система, изградена на базата на озона, с която се очаква проблемът "неприятни миризми от производствения въздух" да останат в миналото.
Коментари
Свързани новини
27 години Булмаркет - Устойчивост и инвестиции в професионалното развитие на кадрите
Създаването на кадри- въпрос на сериозен фнансов ресурс, както и на обществена и държавна подкрепа
,,Булмаркет,, купува румънска жп компания за 17 млн. евро
Сделката за Vest Trans Rail чака одобрение от румънската антимонополна комисия.Българската група вече има малък превозвач там, докато тук е втора след БДЖ
Булмаркет груп доставя LPG на големи компании и фирми в страната, скучват се договори до края на годината
42 млн. евро е заложила групата Булмаркет за две години в няколко проекта
Компанията се е насочила към придобиване на "екологично социално управление - ESG", което ще я направи първата в страната зелена компания
"Булмаркет рейл карго" ЕООД закупи нови четири електрически датски локомотива ЕA 3000
Българският ж.п. превозвач притежава вече тягов състав от 20 електровоза и 12 дизелови машини
Сделката е извършена чрез дъщерното дружество „Прима ойл“ ЕООД
Няма на кого да се сърдим, и медиите като всичко гнило в таз държавица
Второ Хитрино край Пловдив с влак на Булмаркет, но причините отново в ж.п. инфраструктурата?