БДЖ рециклира осем 34-годишни пътнически вагона за 4.2 млн. лв.
Публикация 11 May, 2020 / akcent.bgВозилата ще бъдат пуснати в движение точно преди Коледа
„БДЖ-Пътнически превози“ (БЖ-ПП) пусна обществена поръчка за рециклиране на осем вагона чрез „договаряне без предварителна показа за участие“. Тя е на стойност 4.15 млн. лв. без ДДС и е делима на осем позиции – за всеки вагон поотделно.
Осемте вагона, които ще се рециклират, са собственост на БДЖ-ПП. Според експерти това са стари спални вагони, произведени в бившата Германска демократична република с талига „Гьорлиц-V“ и внесени у нас през 1986 г. Вагоните са собственост на БДЖ-ПП, но от 11 години събират паяжини във Вагонен завод „Интерком“ в Дряново, където останаха недовършени след прекратения предишен договор за рециклиране от 14 април 2009 г.
Рециклирането на вагоните означава тяхното 100% обновяване, обясни за Economic.bg инженер - вагонен експерт. От стария вагон остава единствено рамата, като всичко останало се маха и заменя с чисто ново оборудване, отговарящо на най-съвременните изисквания за качество, негоримост на материалите и пр. Вагоните ще бъдат с по-високо ефективните дискови спирачки, климатизирани и пр.
След като рециклира вагоните, ВЗ "Интерком" задължително ще извърши пътни и спирачни проби за своя сметка. Пробите трябва да са минимум 50 км в посока, като при тях вагоните задължително трябва да достигнат конструктивната си скорост от 140 км/час. Според вагонния експерт тук изискването за скорост е занижено най-вероятно поради факта, БДЖ-ПП не притежава локомотиви, които могат да развиват по-висока скорост.
Рециклираните вагони трябва да бъдат предадени на Вагонно депо – Горна Оряховица, като последния от тях трябва да влезе в експлоатация най-късно на 21 декември 2020 година. Гаранционният срок за всеки от рециклираните вагони ще е 36 месеца. След приключване на рециклирането това ще са най-модерните вагони в състава на БДЖ-ПП.
Коментари
Свързани новини
Наместиха бившия министър на икономиката Даниела Везиева за шеф на борда на БДЖ
По време на мандата си в Министерство на икономиката Везиева ще се запомни основно с два скандала
Ограбват близо 2 млрд. лв. от Сребърния фонд
Концесионните такси от летището отиват не за бъдещи пенсии, а за БДЖ
Цветелин Колев: Силно се надявам новият мениджърски екип на БДЖ да има смелостта да прекрати схемите за източване на държавната компания
Скандален запис със скрита камера в БДЖ: 10% от горивото в автобусите е за ДПС
Защо "Експрес сервиз" в Русе не съществува за ръководството на БДЖ и транспортното министерство?
БДЖ – докога все така ще я караме?
Съмнителна обществена поръчка за близо 60 млн. лева гласи БДЖ
Единственият български завод за ремонт на локомотиви "Експрес сервиз" алармира транспортния министър и парламента за неясни условия и многократно завишени цени
Новините от БДЖ такива, каквито не са
или как ръководството на БДЖ си изми ръцете с общи фрази и медии лакеи от обвинения в източване на държавното дружество чрез съмнителни ремонти като пари и сигурност
Източва ли се БДЖ чрез ремонт на локомотиви?
Поредната скандална обществена поръчка за 4млн. лева вади конкуренцията от участие
Системата БДЖ - едни ще унищожим, други ще позлатим
Българските държавни железници (БДЖ) са сред най-големите възложители на обществени поръчки. Стотици милиони се отделят всяка година за ремонти на влакове и инфраструктура.