Днес е : Петък, 6 Декември 2019

Мегапроект Дунав-Егея: автомагистрала и жп линия с 11 км тунел при Маказа ще свържат севера и юга

Публикация 01 Dec, 2019 / akcent.bg

Строителството се предвижда да е три години

    "Медии и национални приоритети" е основната тема на 15-ата световна среща на българските медии в Тирана, организирана от БТА.

   В панела "Стратегиите в туризма и различните форми за подобряване на инфраструктурата" говори инж. Румен Марков, управител на компанията Large Infrastructure Projects. Той представи пред участниците в срещата идейния проект на автомагистралата "Дунав - Егея", чиято цел е да ускори икономическото развитие в изоставащите европейски региони и да запълни липсващите транспортни коридори в посока север-юг.

     По думите му автомагистралата "Дунав - Егея" е част от проекта "ABC+De", чрез който ще се осъществи пътна и железопътна връзка между Егейско море и Балтийско море, която ще завършва с изграждането на две нови пристанища, едното на Балтийско море, другото в района на Марония, на брега на Егейско море. Според него новият транспортен коридор ще проведе транзитния автомобилен поток за товари и пътници в направлението север - юг между Централна, Източна, Северна Европа и България, Близкия Изток, Турция, Гърция по съвременна инфраструктура.

    На територията на България железопътната линия от Егейско към Балтийско море ще преминава през Маказа, близо до Кърджали, близо до Чирпан, край Казанлък, край Габрово и Павликени, а между Белене и Свищов ще напусне българските предели и ще мине в северна посока през Карпатите.

   Самата магистрала на българска територия ще започне при Русе, ще мине източно от Бяла. Край Горна Оряховица са предвидени два пътни възела, ще минава край Велико Търново и село Присово и ще продължава през Прохода на Републиката, ще стига до Хасково и Кърджали и през Маказа ще излиза към Гърция. Предвидени са мултимодални центрове, уточни той. Магистралата ще осъществява връзки с магистралите Хемус, Тракия, Марица и Егнатия в Гърция. Дължината й ще бъде 367 километра, в България - 328, а в Гърция - около 40 километра. Проектирана е за движение със 140 километра в час максимална скорост.

    Специалистът подчерта, че цялостното финансиране на инфраструктурния обект е около два милиарда и двеста милиона евро, като стойността за трасето у нас е около милиард осемстотин и шейсет милиона евро, а за отсечката в Гърция - около 356 милиона евро. Идеята е магистралата да бъде изградена чрез публично-частно партньорство, 25 процента от средствата за изграждане ще се осигуряват от концесионер, а 75 процента - от големи инвестиционни банки, без да се ползват държавните бюджети. Възстановяването на инвестицията ще е чрез тол такси за всички превозни средства. Строителството се предвижда да е три години, подчерта Марков.
 

Коментари

Свързани новини

Реклама

Реклама