Днес е : Понеделник, 18 Ноември 2019

Подкастът – новата любов на бизнеса

Публикация 10 Sep, 2019 / akcent.bg

  Подкастите набират скорост от години и с разнообразната си тематика привличат вниманието на все по-голяма аудитория. Това съвсем естествено води и до навлизането им в бизнеса като нов инструмент, с който да се задържи интересът на потребителите към определена марка, както и тя да бъде в крак с новите тенденции. Също така, за стартирането на подкаст не е нужна голяма инвестиция – хубав микрофон и водещ са напълно достатъчни.

   За Inc.com създателката на подкаста The Brainy Business, Мелина Палмър, разкрива някои важни детайли, които всеки трябва да има на ум, когато даде начало на своето аудио предаване.

             Стартирането му е лесната част

   Преди да стартирам подкаста си, прекарах безброй часове в проучване на всички неща, които ми изглеждаха важни: как да го кача, какъв е процесът, какви платформи да използвам, кой е най-добрият избор на микрофон и т.н.

           Дефинирайте ясна цел

   Според проучване, 144 млн. американци (51%) са слушали подкаст и 90 млн. от тях слушат на месечна база. Това може да ви накара да мислите, че тези публики са безкрайни и не пропускат шанса да изтеглят и слушат мъдрите ви думи. Донякъде това е вярно, но се искат усилия, за да спечелите последователи.

   Изтеглянията са важни, но те не са всичко. Ако знаете какви са намеренията ви за подкаста – какво искате той да направи за вас и за бизнеса ви, преди да го започннете, си поставете цел.

          Подгответе се за чакане

   75% от всички подкастове замират и не успяват да направят повече от 7 епизода. Това може да се дължи на липсата на добра цел или очакването, че слушателите ще се увеличат отведнъж, или пък заради липсата на разбиране, че затвърждаването на един подкаст изисква време.

   Повечето хора прекарват 5-10 часа седмично в оформяне на подкаста си, а за хората, които са редактори на предаванията си, може да отнеме и повече. Комбинирайте това с времето, което е нужно да бъде създадено допълнително съдържание за всички социални канали, и подкастът бързо може да се окаже занимание на пълен работен ден.

   Рекламирането в подкасти още е в начален стадий

   Много рекламодатели споделят, че искат да се включват в подкасти с най-малко 10 000 изтегляния на епизод. Средният брой изтегляния на епизод за 30 дни е само 141, а 10% от подкастите достигат средно 3 400 за същия период.

   И все пак, има компании, готови да се рекламират или да спонсорират аудио предавания и можете да намерите тази, която перфектно допълва вашия, но на това не трябва да се разчита като крайна цел. То би означавало много работа за едно малко спонсорство.

По материал на Inc.com, автор: Габриела Беличовска

Коментари

Реклама

Реклама