Какви са финалните прогнози на социологическите агенции за евроизборите?

Какви са финалните прогнози на социологическите агенции за евроизборите?
Публикация   18:17     24 Май, 2019 /     akcent.bg   /     1688

         Социологическите агенции обявиха финалните си прогнози за резултите от изборите за Европейски парламент, които ще се състоят в неделя. "Дневник" събра на едно място прогнозите на агенциите, които са регистрирани в Централната избирателна комисия да ще извършват социологически проучвания в изборния ден.

  Те ще правят анкети на изхода на избирателните секции, на базата на които ще бъдат извадени първите прогнозни резултати. Липсват данни от "Галъп Интернешънъл Болкан", тъй като агенцията не обяви прогноза в последните дни преди изборите.

Каква е прогнозата на социологическите агенции 

  Алфа Рисърч Тренд   Сова Харис Афис Екзакта
НФСБ 2 1.3   * 1.6 2
Коалиция за България 3.2 2.4   1.5 3.2 1.8
ДПС 13.9 12.8   13.7 13.2 13.3
Демократична България 4.2 4.2   2.1 2.5 4.3
ГЕРБ 31.1 31.5   34.4 24.5 32.4
Воля 4.9 4.8   4.7 5.5 4.5
ВМРО 6 5.8   4.4 4.4 6.5
БСП 26.6 30.4   33.5 25.7 27.3
Атака 2 2   3.8 2.6 2

   Изследването на "Алфа Рисърч" е проведено в периода 19 – 22 май 2019г. сред 1016 пълнолетни граждани чрез пряко стандартизирано интервю и се реализира със собствени средства.

   "Тренд" е работила по поръчка на вестник "24 часа" в периода 11-17 май 2019 г. чрез пряко полустандартизирано интервю "лице в лице" сред 1007 души на възраст на 18 и повече години и е представително за пълнолетното население на страната. Изследването е независимо от външно финансиране.
   Агенция "Сова Харис" провежда проучването в периода 8 - 13 май сред 1000 български граждани чрез стандартно интервю "лице в лице" със собствени средства.
   Изследването на "Афис" е проведено сред 1604 пълнолетни български граждани в 126 населени места през периода 10 - 15 май. Хората са интервюирани по метода "лице в лице", а проучването е реализирано със собствени средства.
   "Екзакта" провежда изследването си в периода 18-22 май сред 1000 пълнолетни българи в 91 населени места. Методът на проучване е пряко полустандартизирано интервю "лице в лице" и е независимо от външно финансиране.
   Тази информация според изискванията на чл. 205 (ал. 1 - 4) от Изборния кодекс.


Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha