Петър Бунев: Идеята БДЖ да наема локомотиви е неосъществима
Публикация 17 Jan, 2019 / akcent.bgСпоред председателя на синдиката на железничарите това е прекалено скъпо
Идеята на новото ръководство на БДЖ да наема подвижен състав – локомотиви и вагони – е добра, но не може да се осъществи. Това мнение изрази пред БНТ председателят на синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев.
Според него парите на компанията трудно ще стигнат за наемането само на локомотиви, а за вагони изобщо не може да се говори. Причината е, че парите, които БДЖ е събрала от дарения, са 2 млн. лв., а цената за наем на един локомотив е 1000 евро без ДДС на денонощие. Така, ако бъдат наети 20 локомотива само за месец, ще трябва да се платят 120 хил. лв., изчислява Бунев. Същевременно цените и употребата на услугите на БДЖ не са достатъчно високи, за да се набавят средства за тези месечни разходи за наем.
„Освен това тази идея не е нова, тя е стара и вече са правени опити по нея. На практика няма откъде да се намерят 20 локомотива –други държави трудно биха ни дали локомотиви, защото това е скъпа техника, а у нас железопътните трасета са в лошо състояние и разбиват локомотивите“, заяви председателят на синдиката на железничарите.
Той даде за пример последната сключена такава сделка, при която Румъния е отдала локомотиви на Австрия. Първоначално исканата цена за наем е била 1500 евро на денонощие, но впоследствие двете страни са се договорили за 1000 евро на денонощие. Имало обаче има и други изисквания, най-вече за застраховки, и така разходите съвсем нараснали.
Коментари
Свързани новини
Наместиха бившия министър на икономиката Даниела Везиева за шеф на борда на БДЖ
По време на мандата си в Министерство на икономиката Везиева ще се запомни основно с два скандала
Ограбват близо 2 млрд. лв. от Сребърния фонд
Концесионните такси от летището отиват не за бъдещи пенсии, а за БДЖ
Работодателите в Русе отчитат най-слабите намерения за наемане на служители
Българските работодатели очакват умерено темпо на наемане на служители през следващите три месеца
Работодателите в Русе отчитат най-слабата прогноза за следващото тримесечие - +5%.
Цветелин Колев: Силно се надявам новият мениджърски екип на БДЖ да има смелостта да прекрати схемите за източване на държавната компания
Скандален запис със скрита камера в БДЖ: 10% от горивото в автобусите е за ДПС
Защо "Експрес сервиз" в Русе не съществува за ръководството на БДЖ и транспортното министерство?
БДЖ – докога все така ще я караме?
Съмнителна обществена поръчка за близо 60 млн. лева гласи БДЖ
Единственият български завод за ремонт на локомотиви "Експрес сервиз" алармира транспортния министър и парламента за неясни условия и многократно завишени цени
Новините от БДЖ такива, каквито не са
или как ръководството на БДЖ си изми ръцете с общи фрази и медии лакеи от обвинения в източване на държавното дружество чрез съмнителни ремонти като пари и сигурност