Г-н Григоров, това интервю се явява своеобразно дежа вю. След доста време отново ще се изпитваме- тогава като учител- ученик в техникума по електротехника, сега, като журналист- губернатор на област Русе.
Притеснения когато един човек е изпитван, нормално е да има. Защото и като ученик, и като възрастен, когато не си подготвен за дадения урок или не знаеш нищо по темата, нормално е да бъдеш притеснен. Но ако учителят или журналистът зададат правилния въпрос, на който може да бъде даден верния отговор, няма притеснения. …
Чувствам се на мястото си. За това време наистина успях да вникна в материята. Ако има проблем, то той е че искам да свърша повече неща, отколкото е текущата работа. Смятам, че има няколко теми, които са актуални и трябва да имат краен резултат. Лошото е, че правомощията на областния управител по принцип са твърде ограничени и това в определен момент се оказва наистина проблем. Но с повече активност има и положителен резултат.
Да, вярно е, че нямаше публичен отчет, но е извършена сериозна по обем текуща работа. Основни въпроси са били свързани с държавната собственост, с регионалното развитие, трансгранично сътрудничество и др.
Моите виждания са областна администрация- Русе да продължи да работи по вече съществуващи теми, но аз имам доста нови инициативи, които според мен са по-важни в настоящия момент за Русенска област.
Да, за някои от тях съм слушал, други са били по-сериозно мислени. Като пътен възел- естакада при Дунав мост. В момента ситуацията е съвсем различна- както вече се обяви, говори се и се работи да има втори мост Русе- Гюргево в посока Мартен. Така че необходимостта от това пътно съоръжение така отпада.
Самият проект в момента си на развитие се оказа в ситуация в която Областна администрация е недопустим партньор в него, тъй като в края на 2015 г. теренът бе прехвърлен на агенция „Митници”.
Към този момент с оглед наближаващата зима и по-обилни дъждове съществен проблем е почистването коритата на реките / р. Студена например в Община Ценово, която не е почиствана от 2005 г. и вече се е превърнала в гора/, контрол и почистване бреговете на язовири…
Неразплатените сметки за периода 17-20 януари, когато е имало обилен снеговалеж, когато ситуацията е била кризисна. При обявяване на бедствено положение се предполага съдействие и помощ от Междуведомствената комисия по бедствия и аварии. Миналата седмица за пореден път сме пуснали искане с предоставена информация за всяка една община с неразплатени сметки към изпълнители.
Вярвам, че този проблем скоро ще бъде решен, тъй като в един момент може да се окаже, че няма кой да чисти пътищата, особено при по-сериозни снегонавявания.
Идеята за втори Дунав мост при Русе наистина звучеше до скоро като едно добро пожелание. До преди 4 месеца темата Дунав мост въобще не е обсъждана. Единствено в един анализ от румънска страна преди няколко годиние констатирано, че най-целесъобразно е нов мост над Дунава да се изгради именно при Русе- Гюргево. ..
Да, така е, но препоръката от агенция „Пътна инфраструктура” беше да подкрепим варианта за мост в посока Мартен, където ще започва и магистралата Русе- Велико Търново.
Към настоящия момент се изпълняват проектирането и извършването на ОВОС. Вероятно трасето ще преминава по последния вариант, където трасето е отбелязано с червен цвят. Може да има малки изменения, ако това наложи оценка на въздействието на околната среда.
Министърът на регионалното развитие и готовността на агенция „Пътна инфраструктура” са поели ангажимент при необходимата подкрепа в бюджета за следващата година да може да стартира още в началото на „ремонтната година” изграждането на околовръстния път при Бяла.
И тук разширението е започнало във времето, когато областна администрация е била собственик на този участък. На както вече казахме, сега грижа за него има агенция „Митници”. До колкото съм запознат, вече е минала обществената поръчка. Това явно ще бъде включено и с разширението на зона „Изток” на ГКПП.
Реално има замърсяване на въздуха над Русе. Това се случва по различно време. Станциите, които са разположени в различни райони на града / в момента са три/.Третата станция е мобилна и прави замервания по различно време и в различни краища на страната. Тяработи според европейските изисквания и норми…
Ще открива част от тия съставки. И понеже не може да замерва точно нея, аз съм изискал точния списък на вредните вещества, които създават най-сериозно обществено напрежение. Оказа се, че част от тези съставки не се замерват и в Европа.
Това наложи и се извърши проучване, според което необходимият за случая газанализатор ще бъде поръчан от Япония.
За съжаление проблемът не се свежда само до едно предприятие. РИОСВ извършва проверки на територията на Западна промишлена зона.
Със застудяване на времето твърдите горива също ще бъдат един проблем, който иска сериозно решение. Особено проблемни са мокрите или влажни дърва и въглища. Да не говорим, че често се гори всичко, което гори- пласмасови отпадъци, гуми и какво ли не още. …
Следва… Ще има ли съкращения в Областна администрация Русе, колко и кого? Очаквайте!
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай