Българо- румънски форум с общо становище за втори мост при Русе- Гюргево
Публикация 22 Aug, 2017 / akcent.bg
Изграждането на мост3 между Русе и Гюргево, единствен възможен и правилен вариант за поемане на южноевропейският пътен трафик. Това бе мотото на днешната среща, организирана от областния управител Галин Григоров. Тя събра участници на сравнително високо ниво от българска страна и представители на местната власт от Гюргево.
Срещата е породена от все по-сериозният проблем с трафика през Дунав мост. Тя е първа от поредицата от срещи, които предстоят и целят обединяването на усилията за решаване на проблема за задръстванията, като генерално той може да бъде решен само с нов мост, заяви областният управител Галин Григоров.
В тази връзка бе взето и решение да следващата среща да се проведе в началото на октомври, като в нея вземат участие министри и евродепутати.
В момента съществуват два варианта за нов мост- от едната и от другата страна на съществуващия в момента. Местните власти са се обединили около този, при който мостът ще бъде изграден на 3 км. в посока Силистра, където ще започва и бъдещата магистрала Русе- В. Търново. Стойността му е около 290 млн. евро.
Предстои да се търси европейско финансиране, водени са и разговори с потенциални китайски инвеститори.
Ако досега Дунав мост е обслужвал линия към Истанбул, то сега натоварването е и към София, и към Гърция, каза Искрен Веселинов, който е и председател на Комисията за регионално развитие и русенски депутат. Затова е необходимо и ново транспортно трасе.
Нику Мардале – директор на дирекция „Европейско развитие” в Гюргево потвърди, че трафикът е приоритет и за двете държави.
Депутатът от ГЕРБ Пламен Нунев похвали инициативата на екипа на областна администрация, като подчерта, че мостът при Видин- Калафат не е оправдал очакванията и трафикът при Русе постоянно нараства. Според него е необходима подкрепа от страна на европейските депутати на България и на Румъния.
Според Крум Зарков БСП нивото на представителност на срещата показва колко е важен проблемът. Както и че въпреки че е представител на опозицията, подкрепя инициативата. Според него 290 млн. евро не са малко, но не са и много пари, когато става въпрос за свързване на две европейски столици. Необходимо е темата да бъда поставена в центъра на обсъждане по време на Евро председателството на България и на последващото на Румъния.
В своето изказване зам. кметът Димитър Наков припомни, че преди 3 години позицията и на двете държави е била различна от тази в момента. Приоритетни са били мостовете при Никопол- Турну Магуреле и при Силистра Кълъраш, без да се отчете огромния трафик при Русе- Гюргево.
Коментари
Свързани новини
Британско проучване: ,,Дунав мост,, при Русе е сред най-рисковите участъци за водачите на тирове
България е с най-опасните пътища в Европа за тежкотоварни автомобили
Без част за Русе от приходите от таксата, заплащана при преминаване на Дунав мост.
Тапата на Дунав мост отдавна не иска „ЩЕ”, а реални действия за справяне с нетърпимата ситуация
Напрежение и финансови загуби се трупат по трасето от Дунав мост до Мартен, вместо решение- поредно обещание от страна на държавата
България трябва да строи мостове по Дунав и да завърши „Струма“
Инфраструктурните проекти ще подобрят свързаността по оста Север – Юг, а това е от значение за транспорта в цяла Европа
Дъвката от вече 10 години ,,втори Дунав мост при Русе,, вече нагарча
България и Румъния се договориха за трети мост над река Дунав
22-и септември – Ден на българската независимост
Любопитни факти, свързани с Независимостта на България
10 години предизборни обещания... Втори мост над Дунав при Русе иска Павлова
Градът щял да стане координационен център... Някой помни ли нещо за Дунавската стратегия?