Петък, 19 Април 2024

Най-ценната стока. Дори и за милиардерите

Най-ценната стока. Дори и за милиардерите
Публикация   09:25     26 Дек, 2016 /     akcent.bg   /     1109

     Времето е стока. Мнозина биха казали, че то е най-ценна стока, с която разполагаме.

   Това обаче не пречи на съществуването на множество погрешни схващания за времето.

  Една от най-големите заблуди е, че по някакъв начин може да пестите време. Истината е, че времето може да се изразходва, но не и да се спестява. Няма начин да си го върнете, след като сте го използвали и няма как и къде да го съхраните някъде, за да го изпозлвате в бъдеще.

  Това, което може да направите е да „създадете време“ и сега ще ви покажа как да го направите.

  Прекарал съм дълги часове, анализирайки и изучавайки навиците на милиардери като Ричард Брансън, Опра Уинри, Марк Кюбан, Илон Мъск и Уорън Бъфет. Всички те споделят сходен начин на мислене, когато става въпрос за магическия ресурс, който наричаме време.

  Много хора не знаят как да управляват своето време и прахосват ценни мигове за незначителни неща. Именно способността да контролирате часовете и минутите, с които разполагате е нещото, което може да ви отведе по-близо до клуба на милиардерите.

   Това са 5 неща, които трябва да знаете за времето.

1. Разсейването е загуба на време

Всички милиардери, които наблюдавах, поставят концентрацията на първо място. Разсейването с неща, които нямат особено значение за вашия живот е равносилно на загуба на време или най-малко на негова неползотворна употреба.

Например, в момента, в който отворите Facebook и започнете безцелно да превъртате страниците с постове и статуси, вие се разсейвате. Преди да се усетите, вече сте изгледали няколко видеоклипа и търсите допълнителна информация за неща, които не ви касаят по никакъв начин 

Уорън Бъфет има страхотен метод, който помага за поставянето на акцент върху най-важната цел. Той съветва хората да изброят 25-те най-важни неща, които искат да постигнат в своя живот. След това ги кара да изберат 5-те най-значими от тях. Повечето хора казват, че искат да се фокусират най-вече върху постигането на първите по-важност и, че от време на време обръщат внимание на останалите 20.

Бъфет обаче настоява, че тези 20 са второстепенни и, че трябва да бъдат поставени в списък за неща, които „трябва да бъдат избягвани на всяка цена“, докато не завършите първите пет. 

    2. Записването на целите увеличава шансовете за успех

  Да имаш целие е изключително важно. Или знаете за какво се борите или вече сте изгубили. Ако имаше начин да размахаме магическа пръчка и препрограмираме мозъка си, така че да бъдем по-продуктивни, стремежът към постигането на нещо значимо играе точно тази роля.

  Според  Джон Асараф, автор на „The Secret” и „Neurogym”, вероятността да постигнете своите цели нараства с цели 42%, след като ги запишете на физически носител. В момента, в които видите мечтите си, изписани на лист, те стават много по-реални и изглеждат постижими.

  Един от най-големите проблеми,  който мъчи предприемачите, е незнанието и несигурността, идващи от въпроса къде да фокусират енергията си. Те опитват да постигнат 100 неща наведнъж, вместо да се съсредоточат върху конкретни цели. 

  Вече знаете кои са най-важните цели във вашия живот, не се разсейвате и не си губите времето с глупости. Въпреки всичко това, времето продължава да не ви стига, за да направите всичко, което искате.  Питате се какво следва?

    3. Дайте повече власт в ръцете на другите, като им позволява да поемат отговорност

  Това може да бъде много трудно за изпълнение, но практика е изключително важно.  Ако обичате да работите сам, създавайки ситуация от типа „one man show”, винаги ще разполагате само с 24 часа на ден, за да реализирате своите цели.

  Ако обаче наемете дори и един допълнителен човек, вече имате 48 часа в рамките на денонощие. Разбира се, броят на часовете нараства със същите тези 24 с всеки човек, който добавите към групата. От тези 24 часа, може да очаквате средно между 5 и 7 продуктивни часа работа от всеки човек, които сте наели.

Големият въпрос в случая е как да накарате служителите ви да останат с вас. Тук се обръщам към Ричард Брансън, който казва: „Обучете хората достатъчно добре, така че да могат да напуснат, отнасяйте се с тях достатъчно добре, така че да не искат.“

     4. Използвайте новите технология вместо хора

  Хората не винаги са отговорът. Често пъти е по-лесно да се използвате модерна технология, вместо да прибягвате до човешка намеса. Автоматизацията е нещо, което работи във всички видове бизнес. Преди обаче да се обърнете към  автоматизацията, трябва да се уверите, че вашата работи безпогрешно и ефективно, ако не искате да превърнете един малък проблем в значително по-голям.

  „Първото е правило при използването на технологии в бизнеса, че всяка автоматизация, приложена в ефективна операция, ще увеличи многократно ефективността на бизнеса. А второто е, че всяка автоматизация, приложена в неефективна операция, ще увеличи многократно неефективността.“, казва Бил Гейтс.

    5. Не се страхувайте да защитавате непопулярни позиции и идеи

  Милиардери и преуспелите хора са известни с това, че не обичат да следват правилата. Зад всяко правило има поне един милиардер, който е готов да го наруши.

  Бил Гейтс, например, е известен с това, че чете имейлите си на отделен монитор, който се използва само за тази цел и няма нищо друго, което да отвлича вниманието от основното му предназначение. Илон Мъск, от друга страна, се слави с това, че отговаря на имейли по време на среща или едновременно с провеждане на разговор.

   Брайън Д. Еванс, основател на BDE Ventures and Influencive



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha