Четвъртък, 13 Юни 2024

За Водния проект на Русе- проблеми и решения /част II/.

За Водния проект на Русе- проблеми и решения /част II/.
Публикация   10 Ноемв, 2022   /     интервю на Румен НИКОЛАЕВ   /     786

Какво следва да се направи, каква готовност има за посрещане на първия сняг?

   /продължение/

  − Водният проект е на прага на зимния сезон. Има ли затруднения и откъде идват?Какво следва да се направи, каква готовност имате за посрещане на първия сняг?

   Правим всичко възможно и очакваме всички строители да завършат започнатите обекти. По-важно е, че не можем да оставим хората без вода. В момента, в който е построен нов водопровод, той се подвързва към съществуващата мрежа. Проблемът, свързан със забавянето в асфалтирането, което русенците забелязват и коментират, се дължи на факта, че строително-монтажните работи по проекта се извършват от много работни групи, а всички използват една асфалтова база. Базата няма капацитета да обезпечи толкова строителни обекти. Затова има участъци, където проводите са положени, но възстановяването на настилките се бави с два-три месеца. Освен това определени зони попадат в обхвата на работа на повече от един изпълнител, затова на дадени места се засичат 2-3 групи, които не може да работят едновременно. В тези случаи сме положили усилия, за да се координира работата на изпълнителите по такъв начин, че да не си пречат. Първо трябва да завърши едната група, която работи по единия строителен обект, а след това – да започне другият изпълнител. Такава ситуация наблюдаваме от юни на ул. „Гео Милев“ до училище „Васил Левски“. Миналата седмица и третият изпълнител приключи със строително-монтажните работи и предстои асфалтиране.

 

 − Излезе вече информация от Община Русе до медиите кои улици кога ще бъдат отворени за движение, включително и бул. „Христо Ботев“. Малко повече информация бихте ли дали?

   По бул. „Христо Ботев“ се полагат тръби /виж снимката/, които до две седмици ще са завършени. Тогава ще започне обратното възстановяване: пръст, камъни, асфалт.  Изпълнителите са поели ангажимент, ако няма валежи до края на месец ноември, да завършат.Другите улици са „Плиска“, „Доростол“ и „Яребична“. До две седмици трябва да е готова шахтата на колектора (диаметърът  е 2000 мм), която е на кръстовището между двете улици, и поради тази причина то е затворено. Дълбочината на изкопа е 6-7 м. След това другият изпълнител трябва да включи водопровода, който идва от „Тулча“ и „Плиска“, и да започне възстановяване на настилки. Вече започна възстановяване на „Доростол“, за да се отпуши движението откъм Дунав мост.

− Организация на движение, за нея да поговорим?

− Мащабът на проекта е такъв, че няма никаква възможност в това време, в което трябва да се завърши, да се гарантира безпрепятствено движение.Проблемът е, че освен линейната част на водопроводите, изпълнителят трябва да изгради и връзки във всяко кръстовище. За да се случи, се затварят кръстовищата, а оттам – и улиците. Стремим се да не позволяваме концентриране на работни групи на различни изпълнители в една и съща зона, но затрудненията са факт. Стараем се да осигурим безпрепятствено придвижване на автомобилите със специален режим на движение.

- Вече на повечето русенци е ясно, че проектът е предвиден да се изпълни за срок от 3 години, а сега се налага реално да се завърши за година и половина. Това реално отчита ли се?

   Ситуацията в момента е следната: както казах, ако на обектите се струпат много строителни групи,  ще блокират големи части от града. Нито ВиК, нито Общината, нито контролните органи имат капацитета да следят работата при подобен вариант. От друга страна, ако работят по-малко групи, няма как да бъде спазен срокът за изпълнение. Затова в момента, в който строителите съобщят, че имат свободен ресурс, ние ги насочваме към зони, където няма да създават сериозни затруднения за гражданите, за да не възпрепятстваме цялостната работа по обектите им.

−Кметът заяви, че няма да се започне разкопаването на една улица, докато не бъде завършена друга...

    Това е невъзможно. Ние работим на десетки места едновременно. Кой участък да се завърши, че да се започне следващият? Непрекъснато има завършващи и непрекъснато се асфалтира.

− Предстои зима, в какво състояние и докъде ще бъдат спрени или завършени изкопните работи на улиците в града?

    Практиката през последните години показва, че до средата, дори до края на месец декември може да се работи и да се асфалтира. В момента полагаме всички усилия, за да се работи оптимално. Може да се види и сега по улица„Съединение“,  „Плиска“, „Цар Освободител“, че ширината на изкопите е възможно най-малка. Почистват се редовно, оградени са. Това обаче в малките улици няма как да стане.Ще се постараем през зимния период да работим повече на обекти, които не са в улици− над Международното, в зелени площи.

− В момента проектът на какъв етап на изпълнение е?

   За всеки договор времето е различно. Цялостното завършване на проекта ще бъде факт до края на 2023 година. За обекта в„Средна кула“ и „Долапите“ до края на тази година ще бъде издаден Акт 15.Довеждащите водопроводи също ще са готови и ще са въведени в експлоатация.

   /Следва продължение/

Тагове : ВиК , Милев ,


Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha

Прочети още