Русенци- да кажем твърдо на властта за най-важните приорирети- пътят убиец Русе – Бяла и замърсяването на въздуха
Публикация 31 Jul, 2022 / Румен НИКОЛАЕВОтворено писмо до медии, политици, управляващи и гражданите на Русе
Материалът е публикуван в Акцент.БГ на 14 април 2015 г
Централната власт, която и да е тя, гледа на Русе като далечна провинция, проблемите на която като че ли не са на българи. Отношението на управляващите към региона все по-категорично доказва, че държавата продължава да се управлява като Княжество България и Източна Румелия /по повлечени инвестиции, по средна заплата и др/
Местната власт, която и да е тя, гледа на града като форма за печелене на проекти и привличане на евросредства, които след това потъват в малък и строго определен кръг фирми.
В същото време големият проблем на русенци, а би трябвало да е и на местната власт, е пътят убиец Русе- Бяла, по който почти не минава седмица да не намери смъртта си шофьор или пътник.
Вярно е, правят се някакви опити от местните власти да се покаже сериозността на проблема, но явно това и този път не е очакваното внимание и отношение, което иска спешно и наложително решение на въпроса чрез бързо проектиране, незабавно намиране на средства и започване на изграждане на магистрала.
Създалото се през миналата година известно медийно напрежение вкупом да потърсят министър Лиляна Павлова и тя да им даде дума, че пътят ще се прави. Макар и с два месеца закъснение, е обявен проект за изграждане на пътя- убиец. Ще трябва да припомня и публичното изказване на бившия областен управител Йордан Борисов, на което сякаш никой не иска да обърне внимание,че по времето ката е бил губернатор е имало готови проекти за разширение на пътя….
Ако русенци искат на тази очаквана ежедневно смърт да се сложи край, то задължително трябва пътят да стане национален приоритет и парите за строителството му да са ясни /като сума и кога ще започне изграждането му/.
Защото напълно е възможно на гърба на данъкоплатците и стотиците почернени забрадки да са сдобием с още един проект за десетина милиона, за който няма да има отново пари за изграждане. Или до 2020 година да чакаме отнякъде някакви пари, докато ежедневно броят на ковчезите расте.
Не зная защо толкова слаба памет извадиха русенци, особено онези, които се бият в гърдите и се пишат общественици, по отношение на чистотота на въздуха в Русе.
От доста време бе доказано и съдът постанови заповед, която допуска нерегламентирано изпускане на амини във въздуха в района на Индустриалния парк, които стигат до кварталите „Здравец” и „Възраждане”, и до центъра, но вече няколко години държавната власт не прави нищо, за да може категорично да докаже за едно непрестанно еконарушение, застрашаващо здравето на русенци.
Не е ясно какви са подбудите на група софиянци, които са пред изграждане на инсталация за производство на биодизел чрез изгаряна на стари гуми в района на с. Пиргово. Русе се оказва най-„гостоприемното” място за подобни инвестиции, въпреки че гумите ще се карат от Гърция.
Това е положението, господа русенци, и техните управници. Ако взаимно се правим, че тези проблеми ги няма или просто се имитира решаването им, то със сигурност ще дойде момент, в който други русенци, като тези при обгазяването на града от Верахим, независимо от наличието на милиционерщина и цензура, бяха предвестници на демокрацията. /макар и изкривена по български/.
P.s. При административното деление на Европа по региони Русе по-скоро е към Букурещ. Казвам го за онези, които, ако преценят, може да видят решаването на тези изключително важни проблеми със съдействието на румънска страна.
Коментари
Свързани новини
Велико Желев е лицето зад паравана на спечелени поръчки на АПИ за 900 млн. лв.
Пътната агенция елиминира голям брой от конкурентите за пътно поддържане на районите Северен централен и Североизточен
Повърхностното четене - пътят към оглупяването
Кога за последно прочетохте статия от началото до края, без да се отегчите, без да пропуснете?
Р. Стефанов: На България не ѝ е ясно кой е водещият приоритет
Забелязва се много сериозна безотговорност и липса на лидерство в българските партии, смята главният икономист на Центъра за изследване на демокрацията
Управляващите най-сетне се разбраха за отпускането на над 1 млрд. лв. за пътищата
Правителството не плати за зърно и пътища, защото има резерви само за един ден напред
От 1 април остават COVID ограничения само за пътуване, заразени и контактни
Разликата между силно препоръчително и задължително е дали някой чичко ходи отзад и пише акт, ако нарушите нещо
Крум Зарков към Бойко Рашков: „Какъв е броят на пътнотранспортните произшествия по пътя Русе-Бяла?“
Русенският университет приключва учебната година- кой и как учи присъствено?
Национална пътна карта на висшето образование пред Русенския университет ще бъдат отворени нови възможности и нови хоризонти.
По какви причини може да се пътува през почивните дни и какви документи са нужни?
В София и останалите областни градове са изградени над 200 контролно-пропускателни пункта.