Речникът на децата обеднява, отчита анализът на образователното министерство след матурите на четвъртокласниците. Увеличава се броят на думите, чието значение учениците не знаят.
88% от децата, явили се на матурите след 4. клас, не могат да обяснят значението на думата „пожарникар“. Немалко ученици не могат да разпознаят значението на думите „високомерен“, „надменен“, „стеснителен“, „срамежлив“ и „горделив“. В същото време всеки втори четвъртокласник има отлична оценка по един от предметите на матурата за 4. клас.
Според образователното министерство четвъртокласниците са по-добри по български език и литература отколкото по математика. Резултатите са 70,46 точки от 100 по БЕЛ и 57,33 по математика.
Тези точки се равняват на оценките „много добър“ и „добър“.
Анализите отчитат още, че се наблюдава напредък при най-важните умения на четвъртокласниците, свързани с мисленето, решаването на задача, четене и създаване на текст.
Наблюдава се обаче лек спад при оценките спрямо 2021 г. Образователното министерство обяснява това с пандемията от коронавируса.
24 деца за цялата страна имат 0 точки и на двата изпита. Тези, които са с нула само на един са 213.
Около 6% от всички явили се деца или 3477 четвъртокласници не са постигнали минимума от 30 точки за „среден 3“ и на двата изпита.
Източник: bTV
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай