Днес е : Четвъртък, 1 Декември 2022

Стартът на магистралата Русе- В. Търново ще е след определяне на 0-ва точка за началото и втория мост край Русе- Гюргево

Публикация 28 Jan, 2022 / Румен НИКОЛАЕВ

Ферибот ще има и ще работи от края на юни, прогнозира транспортният министър Николай Събев в Русе

   Да не шикалкавя, ще кажа откровено така: Първа копка по магистралата Русе- В. Търново ще има, след като се установи и от румънска страна къде ще бъде изграден вторият мост между Русе и Гюргево. Така отговори регионалният министър Гроздан Караджов на въпрос на Акцент.БГ по време на пресконференция в Зала 1 на Областна администрация има ли вече реалистичен срок да започне изграждането на обсъжданата и коментираната от години неосъществена магистрала. Тя се проведе след среща с среща с румънския вицепремиер и министър на транспорта и инфраструктурата Сорин Гриндяну

  Румънците ще трябва да преценят мястото за моста предвид, че територията там е в Натура и е необходимо съгласуване. Затова и при определяне на 0-вата точка от моста към магистралата ще започне нейното изграждане.

  Вторият мост над Дунава може и сигурно ще е приоритетен и важен за ЕК пред другите, тъй като той ще е част от транграничния коридор- Букурещ- Русе, В. Търново, пресичането на магистралите "Тракия" и "Марица" до Маказа, обясни Караджов.  Очаква се и трите държави- Румъния, България и Гърция да получат европейско финансиране това да се случи, а и вторият мост при Русе да се строи и в европейски средства. Освен това и към момента най-много работа е свършена по този мост, каза още Караджов.

   До пролетта на следващата година да бъде и завършен основният ремонт на съществуващият Дунав мост при Русе, Конструкцията е крайно компроменирата и затова изготвяне на документаци, обяваване на конкурс за изпълнител и до края на годината да започне наложителният сериозен ремонт.

   Транспортният министър Николай Събев заяви, че се е договорил с румънския си колега и ще бъдат взети мерки за облекчаване на трансграничния трафик на хора и товари през граничните контролно-пропускателни пунктове между България и Румъния.

   През март ще бъде подписан документ, в който ще бъдат фиксирани и конкретни мерки, които да доведат до облекчаване на трафика зе преминаване през Дунав мост. Сред тях да максимално да бъдат изнесени службите от територията на моста, които нямат отношение към преминаващите транспортни средства на терена. Документът най-вероятно ще бъде приложен до лятото. Ако се окаже успешен, ще се внедри и на останалите гранични пунктове.  

   В края на юни според румънската страна може реално да заработи фериботната връзка Русе- Гюргево, каза още Събев. Румънският вицепремиер и транспортен министър Сорин Гриндяну е заявил, че след визитата в Русе ще проведе среща с представители на собственика на терена, за да даде тласък на реализирането на проекта.

  При капацитет на Дунав мост през него да преминат 1500 коли в едната посока за денонощие, РО-РО терминалът ще може да облужва 600 камиона или ще облекчи трафикът с 30 на сто.

   Ще бъде възобновен  Меморандумът за разбирателство между правителствата на двете страни, подписан през 2019 г. Това ще наложи повече работа от българска страна за изпълнение на Програмата Fast Danube, с която ще се извърши удълбочаване на реката и да бъде плавателна през цялата година. Договорихме се с министър Гриндяну да се срещаме на всеки 3 месеца по повод дейността на работната група, която да оживи меморандума. В него става въпрос за това да се изследват петте точки, на които би могло да има мостове. Там влиза и работата по проекта Fast Danube”, обясни министър Събев. Освен при Русе останалите възможности за изграждане на моста са при Оряхово, Никопол, Свищов и Силистра.

 

 

 

 

Коментари

Свързани новини

Още Новини

Реклама

Реклама