Средните цени на употребяваните автомобили ще паднат с около 20-30%, но при условие ...
Публикация 25 Jan, 2022 / akcent.bg
Изминалата 2021 г. беше много трудна за автомобилната индустрия, защото липсата на микрочипове доведе до спад на производството. Съответно цените на употребяваните коли се увеличаха, защото хората бяха готови да плащат, без да чакат дълго време за доставка.
Статистиката сочи, че средните цени на употребявани автомобили в Европа са се повишили с 42% в момента спрямо януари 2020 г., съобщава Automedia.bg, като се позовава на един от последните доклади на Automotive News. В него се предполага, че настоящият бум на цените на употребяваните превозни средства ще достигне този пик през средата на тази година, а цените ще се нормализират в края на 2022 г. и началото на 2023 г.
Използвайки данни и анализи от консултантската фирма KPMG, се прогнозира, че средните цени на употребяваните автомобили ще паднат с около 20-30%, но при условие за връщане към нормални нива на продажби на новите автомобили. Това зависи основно от предлагането и на стари, и на нови превозни средства, където KPMG смята, че ще достигне равновесие около октомври 2022 г.
И още нещо интересно. Спадът, който се очаква, ще бъде рязък. Защо?
Увеличението от 42% спрямо цените от януари 2020 г. е един балон, който рано или късно ще се спука. Тези, които са платили или ще платят за употребяван автомобили по "ковид цени", ще осъзнаят, че инвестициите им бързо ще се обезценят, а от такива сделки определено боли.
Други анализатори обаче са далеч по-малко разтревожени. Например Cox Automotive е на мнение, че цените на употребяваните автомобили ще се понижат с много по-управляеми темпове, тъй като те не вярват, че до края на 2025 г. ще достигнем предлагането на нови коли отпреди пандемията. Въпреки това смятат, че този пик при цените на употребяваните коли ще дойде между януари и април 2022 г., след което бавно ще започне поевтиняване.
KPMG същевременно предлага някои алтернативни сценарии на основната си прогноза. Единият предполага, че инфлацията ще продължи, което ще остави цените високи за неопределено време. А другият извежда възможността реакцията на Федералния резерв на инфлацията да предизвика своеобразен ефект на връщане назад и напълно да задуши потребителското търсене.
Коментари
Свързани новини
В България има три бугатита като на Роналдо, 5000 поршета, над 240 бентлита, обяви Борисов
Като казах някои бизнесмени да намалят ролс-ройси, с какво съм ги обидил?
Sin Cars прави завод за електрически коли в Русе
Инвестицията в производствената линия е за над 10 млн. лв.
Как полицаите в Русе останаха без коли два дни след разкриването на убийството
Фирми масово отписват коли заради данък `уикенд`
Засега приходите от облагането на личното ползване на активи с ДДС са 90% под очакваните
10% нов данък покрай Данък уикенд"
Ставката е по-изгодна от плащането на алтернативата - разход и за общ доход и осигуровки за ползване на служебни коли и имоти
ЕК: Отстъпката от 25 ст. за гориво за български коли е дискриминация към чуждите
Европейската комисия призовава днес България да приведе схемата си за обезщетяване на потребителите на горива в съответствие с правилата за свободно движение и принципа на недискриминация
Цените на новите автомобили в Европа и САЩ все повече ще растат
След войната в Украйна: Употребяваните автомобили вече са по-скъпи от новите в ЦИЕ
Haй-гoлeмият пpoизвoдитeл нa ĸoли в Eвpoпa cви пpoдyĸциятa c 13% пpeз 2021-a