Петък, 26 Април 2024

Росен Даскалов стартира в два класа на писта Дракон утре

Росен Даскалов стартира в два класа на писта Дракон утре
Публикация   19:58     19 Май, 2012 /     Р. Николаев   /     517

В групата до 1600 куб.см. той ще бяга с прототип на Радикал

/снимки 1,2/    Пилотът на Русе Кар Моторспорт Росен Даскалов ще участва едновременно в два от класовете на започващата утре край Калояново квалификация за първия старт от пистовото първенство тази година.

Освен в познатото БМВ М5 от клас Е-Макс, Даскалов се готви да се пусне на писта Дракон 1 и в групата до 1600 куб. см. Намеренията на русенецът е в тази група да кара прототипът модел Радикал, който той е купил от Англия.

Според плановете на Росен Даскалов, днес тимът трябва да е пристигнал на трасето, след което за втори път, след събора на феновете на БМВ той ще има възможност да направи тестове на болида.

„По време на събора направих само 5 обиколки – обясни за сайта с новините в българския автомобилен спорт русенецът. – Но дори и в тях, без да насилвам Радикал-а, постигнах време, което е 0.5 сек по-добро от собствените ми постижения през миналия октомври на същото трасе с БМВ-то. Неофициално времето по време на събора бе 53.5 сек.”

Това ще е първият случай, в който автомобил с открит кокпит за пилота би дебютирал в състезание от националното първенство. За последно през 1993 г. Стоян Апостолов караше болид на Фолксваген от Ф3 по време на пистовото състезание под Бояна.

Колата на русенецът е собствена разработка на английската фирма Радикал, от която според думите на Даскалов той е получил правата за представителство в България.

Болидът, който е купен на втора ръка (4-годишна състезателна кариера) е с работен обем от 1600 куб. см, мощността му е 250 к.с. и е със скорости, монтирани на волана. Друг вариант от същия модел, който се състезава в английските и европейските шампионати, е с обем на двигателя 2500 куб. см и мощност от 400 „коня”.

Даскалов обяснява, че доброто на конструкцията на Радикал не е единствено в неговият вид, но и във факта, че макар и проектиран специално за пистови състезания, той има настройки и за улична езда.

„Което означава, че с него може спокойно да се правят състезания и на пътните възли, на които се провеждат болшинството на пистовите състезания у дан”, допълва Даскалов.

Сега колата е боядисана в цветова разцветка, с която русенецът се е опитал да повтори дизайнерско решение за скин на автомобил от БМВ, но макар опита да не е бил 100-процентово копиране, резултатът никак не е лош.

„При никакви положения не смятам, че се целя едновременно в две титли – казва убедено Даскалов. – Но в една – със сигурност. Всъщност с този Радикал се опитваме да разчупим статуквото в пистовия автомобилизъм. Крайно време е, мисля, да се даде възможност в състезанията ни да участват такива автомобили, които са по европ
eйските сцени.

 Нов автомобил от Радикал струва 80 000 паунда, а на старо цената пада на половина. Плюсовете на болида са, че той е в категорията на нискобюджетно обслужваните коли, може да запише между 50 и 80 часа състезания, преди да бъде направена ревизия на двигателя.

   Според Даскалов подобен автомобил у нас би струвал около 80 000 лв. без ДДС. ейските сцени.”



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha