Първият в България IVECO SN LNG направи демонстрационно зареждане на единствената в страната станция за втечнен природен газ LNG
Публикация 01 Mar, 2021 / Текст и снимки: Румен НИКОЛАЕВ
Първата в България станция за зареждане на тежкотоварни автомобили с втечнен природен газ LNG, изградена от Булмаркет, демонстрира зареждане на първия в страната IVECO NP LNG. Събитието бе организирано от компанията- домакин на Пристанище Булмаркет и Данюбтрак България ЕООД- официален вносител на марката IVECO за България. На представянето в два поредни дни поради противоепидемичните мерки(25.02 и 26.02) присъствахасобственици и управители на транспортни фирми в България.
Ето какво споделиха и участниците в събитието:
Михаeл Шефнер, управител на Данюбтрак България ЕООД, официален вносител на марката IVECO за българския пазар.
Представяне на IVECO SN LNG. Камионът е с 13 литров двигател, задвижван с природен газ, 460 к.с. Това е топ моделът в тази гама.
Това е първият за България модел, от който са направени и първите поръчки за 6 камиона от Булмаркет ДМ.
Основното е, че внедрените системи постоянно наблюдават процеса на движение и експлоатация на няколко нива. При потенциална авария машината автоматично преустановява дейност. Характерно за новите машини е и това, че технологията им ги прави едни от най-екологичните решения на пазара в глобален мащаб към момента – с до 95 % по-чиста алтернатива на дизеловите.
В Европа през последните 20 месеца са произведени и продадени 7000 автомобила, задвижвани от природен газ. С това ясно се показва заявката на европейските регулатори и компании към плавното преминаване към най-екологичните решения за транспорта към днешна дата.
Мирослав Самуилов- директор продажби в Данюбтрак България ЕООД
Зареждане на първия на IVECO NP LNG /втечнен метан/ в България. Закупените от Булмаркет ДМ автомобили ще пристигнат през март.
Говорейки за LNG- това е единствената алтернатива за екологичен и икономичен отговор за променящия се транспорт. Например въглеродният диоксид , отделян от този камион, е до 95 процента по-малък от дизеловия еквивалент.
В икономичен план- в сравнение с чисто дизелов еквивалент на нова машина с този на LNG- с 45 на сто са по-ниски разходите за гориво. В много държави, включително и в България, има облекчения до нулеви пътни такси. У нас такъв автомобил плаща 50 процента от камионт Евро 6 /т.н. модерен ТОЛ/.
Пламен Вутов- управител на "Булмаркет Си Ен Джи" ЕООД
Компанията смята да развива дистрибуцията на втечнен природен газ освен за индустриални клиенти, но и като гориво за тежкотоварните автомобили. Ние притежаваме единствената в страната LNG станция за зареждане, която е изградена на територията на терминала за съхранение на LNG. Мястото е доста неудобно за зареждане на цели композиции и затова се взе решение тя да бъде преместена. До лятото ще бъде инсталирана и ще работи на публично и подходящо за тежкотоварни композиции място, на основната пътна артерия към границата с Румъния.
За отбелязване е, че новият IVECO NP LNG зарежда само от едно място в двата си резервоара метан за около 7 минути. С количеството от 400 кг. влекачът може да измине средно 1600 км.- т.е., да зареди и да премине през цялата територия на страната, и да се върне.
Плановете ни са в рамките на 2-3 години да инвестираме в изграждането на газозарядни станции за LNG околоосновните гранични пунктове в страната, морските пристанища (Варна и Буграс) и Южна България ( районът на гр. Пловдив, където е позициониран сериозен процент от тежкотоварния флот в страната).
Преди 5 години Булмаркет ДМ отново бе първата в страната, която закупи първите в България и Източна Европа три камиона IVECO STRALIS AT440S33T/P LNG. Поръчката бе свързана и с изграждането на първия в България LNG терминал, по проект на Булмаркет ДМ, който се осъществи с програмата LNG Masterplan.
Избрахме IVECO за партньор в развитието на този проект, защото компанията има най – сериозен опит в разработването на газови двигатели. Първият произведен от IVECO газов товарен автомобил датира от 1996 година. Оттогава в този сегмент IVECO е безспорен лидер. В момента се предлага най-икономичният и най-мощен двигател в този сегмент.
В годините IVECO и Булмаркет са партньори, като русенската компания се доказва като една от най-иновативните в Източна Европа – с мисъл за околната среда и отпечатъкът, който оставя след себе си.
В Русе ще има и търговец на продажби и услуги за марката IVECO.
Коментари
Свързани новини
Създаването на кадри- въпрос на сериозен фнансов ресурс, както и на обществена и държавна подкрепа
,,Булмаркет,, купува румънска жп компания за 17 млн. евро
Сделката за Vest Trans Rail чака одобрение от румънската антимонополна комисия.Българската група вече има малък превозвач там, докато тук е втора след БДЖ
Булмаркет груп доставя LPG на големи компании и фирми в страната, скучват се договори до края на годината
42 млн. евро е заложила групата Булмаркет за две години в няколко проекта
Компанията се е насочила към придобиване на "екологично социално управление - ESG", което ще я направи първата в страната зелена компания
Булмаркет ДМ инвестира 2 млн. лв. в съвременна пречиствателна станция за отпадни води
"Булмаркет рейл карго" ЕООД закупи нови четири електрически датски локомотива ЕA 3000
Българският ж.п. превозвач притежава вече тягов състав от 20 електровоза и 12 дизелови машини
Сделката е извършена чрез дъщерното дружество „Прима ойл“ ЕООД
Няма на кого да се сърдим, и медиите като всичко гнило в таз държавица
Второ Хитрино край Пловдив с влак на Булмаркет, но причините отново в ж.п. инфраструктурата?
Счупен език на стрелка обърна 2 локомотива и 3 цистерни на Булмаркет в гара Пловдив
Установената скорост е под допустимата