Днес е : Събота, 6 Март 2021

Отворени са офертите за проектиране и строителство на първите 75,6 км от АМ „Русе - Велико Търново"

Публикация 22 Jan, 2021 / akcent.bg

 

   Отворени са офертите в обществената поръчка за изработване на технически проекти и строителството на първите 75,6 км от автомагистралата „Русе - Велико Търново". Тръжната процедура е в две обособени позиции.

    В обособена позиция 1 е участъкът от Русе до Бяла, с дължината 40,24 км. Тази отсечка ще започва на 3 км източно от Дунав мост при гр. Русе при пътен възел с път ІІ-21 Русе - Силистра и ще завършва непосредствено след пътния възел с път І-5 Русе-Велико Търново. Четири са отворените оферти за позиция 1. Те са на:

  • ДЗЗД „ХЕМУС-16320", с участници: „Инфра Експерт" АД, „Автомагистрали - Черно море" АД, „Пътинженерингстрой-Т" ЕАД и „Трансконсулт-22" ЕООД;
  • „ГБС - Инфраструктурно строителство" АД;
  • „ХВП – ЯБЛАНИЦА" ДЗЗД, в което са: „Хидрострой" АД, „ВДХ" АД и „Пътстрой Бургас" ЕООД;
  • ДЗЗД „АМ РУСЕ ТЪРНОВО", с участници: „Европейски пътища" АД, „Грома Холд" ЕООД, „Водно строителство – Благоевград" АД, „Автомагистрали Хемус" АД и „Пътпроект 2000" ООД.
  •  
  • В обособена позиция 2 е обходът на гр. Бяла, с дължина 35,4 км. Той ще започва непосредствено след пътния възел с път І-5 Русе-Бяла и ще завършва след пътния възел с път I-3 Гара Бяла - Плевен. Пет са отворените оферти за позиция 2. Те са на:
  • ДЗЗД „ХЕМУС-16320", с участници: „Инфра Експерт" АД, „Автомагистрали - Черно море" АД, „Пътинженерингстрой-Т" ЕАД и  „Трансконсулт-22" ЕООД;
  • „ГБС - Инфраструктурно строителство" АД;
  • „РУСЕ 2021" ДЗЗД, в което са: „ИСА 2000" ЕООД, „ПСТ Груп" ЕАД, „Калистратов Груп" ООД и „Пътпроект" ЕООД.
  • „ХВП – ЯБЛАНИЦА" ДЗЗД, в което са: „Хидрострой" АД, „ВДХ" АД и „Пътстрой Бургас" ЕООД;
  • ДЗЗД „АМ РУСЕ ТЪРНОВО", с участници: „Европейски пътища" АД, „Грома Холд" ЕООД, „Водно строителство – Благоевград" АД, „Автомагистрали Хемус" АД и „Пътпроект 2000" ООД.

    Проектното трасе на автомагистралата е общо 132,84 км и е разделено на три участъка: Русе - Бяла, обход на град Бяла и Бяла - Велико Търново. АПИ е предложила на Управляващия орган на ОПТТИ проектът за изграждане на АМ „Русе - Велико Търново" да бъде включен за финансиране от бъдещата програма „Транспортна свързаност" 2021-2027 г.

   Автомагистралата ще започва на 3 км източно от Дунав мост при гр. Русе, при пътния възел с път II-21 Русе - Силистра, и ще достига до град Дебелец, където трафикът се разделя на две в посока Прохода на Републиката и прохода „Шипка". Обществената поръчка е обявена въз основа на изработен и одобрен идеен проект, според който проектният габарит на автомагистралното трасе е Г27, с две активни и една аварийна лента за движение в посока, средна разделителна ивица и банкети. Предвидени са необходимите пътни възли и връзки, за да може хората от отделните населени места да имат бърз и удобен достъп до трасето на аутобана. На цялото трасе от 132,84 км се предвижда изграждането на редица големи съоръжения - 22 моста и виадукта, с обща дължина близо 15 км и 3 тунела по лявото платно и 2 по дясното в участъка Бяла - Велико Търново. Връзката на републиканските и част от общинските пътища ще се осъществява чрез 18 пътни възела. Достъпът до земеделските земи ще е чрез 12 селскостопански надлеза и 9 селскостопански подлеза. Ще се изградят и 8 площадки за отдих, разположени двустранно на трасето. След изработване на техническите проекти за трите участъка ще бъде прецизирано местоположението, броя, вида и дължината на големите съоръжения.

  • Проектното трасе на автомагистралата е общо 132,84 км и е разделено на три участъка: Русе - Бяла, обход на град Бяла и Бяла - Велико Търново. АПИ е предложила на Управляващия орган на ОПТТИ проектът за изграждане на АМ „Русе - Велико Търново" да бъде включен за финансиране от бъдещата програма „Транспортна свързаност" 2021-2027 г.

    Строителните работи ще започнат от участъците с най-интензивно движение, каквото е трасето Русе - Бяла. В момента първокласният път е един от най-натоварените и с висока концентрация на тежки пътни инциденти. С изграждането на магистралата броят на катастрофите по направлението ще намалее, тъй като движението ще бъде разделено в две отделни пътни платна, а транзитният трафик ще бъде изведен от населените места.

   Изграждането на автомагистралата „Русе - Велико Търново" е сред приоритетните обекти. С построяването й ще се подобри транспортното обслужване на международния и вътрешния трафик, ще се повиши безопасността на движението и транзитният трафик ще бъде изведен извън населените места. АМ „Русе - Велико Търново" ще бъде основната връзка, свързваща моста над река Дунав при Русе с гр. Велико Търново, с път I-4 Коритна – Севлиево – Велико Търново – п. в „Белокопитово" на АМ „Хемус", с път I-3 Гара Бяла – Плевен - Коритна - Ботевград и бъдещия участък от АМ „Хемус" край Велико Търново.

Коментари

Монев  
12:39:10 / 2021-01-24

За тридесет години,"магистралата" Русе- Велико Търново,изпрати много "родолюбци"както в НС,така и в местния парламент.Най много обещаваха "патриотите"!Ако днес това беше реалност,хората със задоволство биха отишли на 4.4.21г. да засвидетелстват уважението си към бъдещите кандидати за най доходоносното място,НС!

Свързани новини

Още Новини

Реклама

Реклама