Кризата не спря покупките на "Ферари", "Макларън" и "Ролс-ройс" в България

Кризата не спря покупките на
Публикация   10:10     09 Ян, 2021 /     akcent.bg   /     627

   Въпреки икономическата криза, причинена от пандемията от COVID-19, автопаркът от луксозни автомобили в България и през миналата година се е увеличил със скъпи и рядко срещани коли, които дори нямат официални дилъри в страната, сочи официалната статистика.

   От "Пътна полиция" отчитат регистрацията на пет чисто нови автомобила "Бентли", по четири автомобила "Ферари" и "Ламборгини", две "Астън Мартин" и дори един "Ролс-ройс". Поршетата са 88, но тази марка е официално представена в България. С 39 бройки се е увеличило присъствието на хитовите електромобили "Тесла" и регистрираните в "Пътна полиция" са вече 138.

   Справка с данните от предходната година все пак говори за криза - през 2019-та купените нови коли "Ролс-Ройс" бяха 12. Повече бяха и регистрираните модели от всички вече изброени супер луксозни марки (виж графиката).

   Данните за миналата година показват внос на 34 употребявани коли "Бентли", 17 "Ферари", 15 "Ламборгини", 6 "Ролс-ройс", 3 "Макларън" и 2 "Астън Мартин".
Към 1 януари 2021 г. най-луксозният сегмент на автопарка в България включва две бугатита, 227 "Бентли", 108 "Ферари", 77 "Ламборгини", 62 "Ролс-Ройс" и др.

   През пролетта премиерът Бойко Борисов използва броя на луксозните автомобили като аргумент срещу отправените му от бизнеса остри критики за правителствените мерки за подкрепа на икономиката условията на коронавирусна пандемия. При въвеждането на извънредното положение в средата на март, обяснявайки защо голямата част от бизнеса е принуден да спре работа, но кабинетът не е обявил финансовата подкрепа за фирмите, Борисов иронично препоръча на работодателите да не чакат само на държавата, а да продадат по една от колите си и да платят заплатите на работниците си. Представители на малкия и средния бизнес реагираха, че нямат луксозни автомобили, които да продадат, а компаниите им ще фалират.

   Месец по-късно, когато по официални данни над 70 хил. души бяха загубили работата си, а критиките срещу правителството продължаваха, Борисов извади справка за автопарка, обяснявайки, че несправедливо е упрекнат, че обижда някого. Във видео на живо от джипа си на Цветница той демонстративно прочете данни, подадени му на листче от директора на Столичната полиция Георги Хаджиев: "Към днешна дата в бедна България има три Бугатита като на Роналдо, Бентлита - 241, Ферарита - 123, Майбах - 53, Макларън - 22, Ламборджини - 87, Мазерати - 311, Ролс ройс - сигурно сме първи в Европа с 84 ролс-ройса, 280 Хамъра, Ягуари - близо 4000, Поршета - близо 5000". Данните се разминаваха с тези на "Пътна полиция".

    7% от купените нови автомобили са луксозни

   Като цяло луксозните автомобилни марки формират малко над 7% от продажбите на нови коли в България за миналата година, показват данните за регистрацията, водени от "Пътната полиция". Общият брой продадени нови леки и лекотоварни автомобили в страната за миналата година е 43 378, а от премиум брандове са 3041 от тях. Спадът на търсенето сред луксозните коли през 2020 г. е 27.43%, при почти 37 на сто общо за пазара.

   В предишните години, включително 2019 г. една от всеки 10 коли беше от марки като БМВ, "Ауди", "Мерцедес", "Порше", "Ленд Роувър", "Ягуар", "Джип", "Лексус", Волво" и т.н. Въпреки това БМВ и "Мерцедес" изместиха Форд" и "Ситроен" от Топ 10 на най-продаваните марки.

   Лекотоварните модели влизат в тази статистика, тъй като не малко SUV модели, се регистрират като лекотоварни, което позволява при покупката им и при разходите за експлоатация (гориво, консумативи, резервни части и ремонти) да не се плаща ДДС. Най-популярни сред луксозните марки са моделите на БМВ (936 сделки), следват "Мерцедес" (917) и "Ауди" (538).

   Както "Дневник" писа най- купуваните нови автомобили в България за поредна година са "Дачия" с 3643 сделки. Следват "Рено" (3189) и "Шкода" (2769 автомобила).

  При употребяваните леки и лекотоварни коли лидер си остава "Фолксваген" с 27 326 нови регистрации. Следващата позиция пак е за "Мерцедес" (21 371). В сравнение с миналата година "Ауди" измества БМВ от третото място - 14 053 срещу 13 963 продажби.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha