Относно това защо някои страни, като Аржентина, са увеличили експорта си за Поднебесната империя в същия период, Нифору заяви, че Европейският съюз се сблъсква с мита, които отговарят на около 50% от крайната цена, а други държави се радват на по-благоприятни търговски условия.
Председателят на Българската асоциация на износителите на вино е на мнение, че китайският пазар е „много труден“, а конкуренцията е огромна, защото „те самите произвеждат и изнасят вино“.
"По тази причина и България започва тригодишен проект за налагане на нашите вина на китайския пазар, като се очаква през април месец да имаме най-много участия", разкри Нифору.
Тя поясни, че страната ни най-често се рекламира чрез участие на изложения, семинари, майсторски класове. „Ако искаме да излезем с изцяло български щанд обаче, той трябва да бъде финансиран само от България, а не по европейски програми“, посочи председателят на Българската асоциация на износителите на вино.
Нифору заяви, че още е много рано да се говори за значителни промени в експортната карта на страната ни, но се забелязва известен спад в търсенето, като той е по-сериозен за малките винопроизводители, които експортират предимно за ресторанти.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай