Маркет линкс: Слави става трета политическа сила

Маркет линкс: Слави става трета политическа сила
Публикация   09:43     10 Дек, 2019 /     akcent.bg   /     982

ГЕРБ и БСП на два процента дистанция при едни предсрочни избори

   Сериозно разместване на политическия пейзаж биха донесли парламентарни избори днес, става ясно от съвместното национално-представително проучване на „Маркет линкс” и бТВ.

    При едни предсрочни избори ГЕРБ биха получили 18%, БСП - 16%, а "Няма такава държава" ще вземе 8%. На трето място е партията на телевизионния водещ Слави Трифонов „Няма такава държава”, чиято регистрация беше отказана от съда през миналата седмица.

   Ако политическата сила се яви на вот днес, тя има потенциал да бъде с трета по големина парламентарна група.

    Трябва да се има предвид, че подобни политически проекти винаги фокусират върху себе си протестен вот, който често показва по-висок потенциал на ниво нагласи от реалното електорално поведение на избори, отбелязват авторите на изследването.

Следват ДПС (7,3%), „Демократична България” (4,9%), и „Обединени патриоти” (4,3%). „Воля” изглежда с малък шанс да бъде самостоятелна парламентарно представена партия след следващи избори (1,2%).

   Към момента „Няма такава държава” получава и най-висок процент на положителни оценки (32% срещу 38% отрицателни), следвана от ГЕРБ и БСП, които обаче събират и много по-високи негативни реакции.

    Най-одобряваните български политици и личности, свързани с политиката, са Румен Радев (66% доверие, 16% недоверие), Мая Манолова (49% доверие и 30% недоверие) и Слави Трифонов (38% одобрение и 35% недоверие). Премиерът Бойко Борисов е с 31% доверие и 52% недоверие.

   Президентството, армията, църквата, полицията и Европейската комисия са институциите, в които анкетираните имат най-голямо доверие.

    Тенденцията през последните месеци показва ръст на очакването за отрицателно развитие както на страната, така и на положението на домакинствата, от които част са респондентите.

   Изследването е проведено сред 980 души в периода 21-28 ноември 2019 г. по метода на прякото лично интервю в дома на респондента. То е представително за населението на страната на възраст 18+ г.

Тагове : Маркет линкс ,


Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha