Четвъртък, 28 Март 2024

Държавни зрелостни изпити 2019, област Русе

Държавни зрелостни изпити 2019, област Русе
Публикация   12:06     12 Юли, 2019 /     akcent.bg   /     1516

                                                                              ДЪРЖАВНИ ЗРЕЛОСТНИ ИЗПИТИ

     Резултати от ДЗИ по БЕЛ  област Русе - 2019 г.

•БРОЙ УЧИЛИЩА ОТ ОБЛАСТ РУСЕ – 30
•БРОЙ ЯВИЛИ СЕ УЧЕНИЦИ – 1453
•НЕИЗДЪРЖАЛИ – 86 УЧЕНИЦИ
•ПЪЛНО ШЕСТ– 3 ОЦЕНКИ
•ПРОВЕРКА – ОТ НАЦИОНАЛНА КОМИСИЯ, В ЕЛЕКТРОННА СРЕДА
 

Година

Резултати за страната

Резултати за областта

2009

4,41

4,31

2010

4,29

4,31

2011

4,48

4,43

2012

4,18

4,12

2013

4,26

4,27

2014

4,28

4,20

2015

 

4,21

2016

4,17

4,19

2017

4,13

4,17

2018

4,24

4,30

2019

4,13

4,06 

                             РЕЗУЛТАТИТЕ ПО РЕГИОНИ

       Постигнат е 6-ти резултат в страната  на държавните зрелостни изпити БЕЛ

    8 училища от областта са  с успех над средния за страната (през 2018 г. – 11 училища)

    В 22 училища  резултатът на НВО е по-нисък от средния за страната (през 2018 г. – в 19 училища)

       ТЕНДЕНЦИИ – РАСТЕЖ

 

    ИЗВОДИ И ТЕНДЕНЦИИ

  • Средният успех за областта е съизмерим с този за страната. Област Русе е на 6-то място в страната по резултати от ДЗИ по БЕЛ.
  • Запазва се тенденцията най-високи резултати да постигат учениците от профилирани гимназии и профилирани паралелки в средни училища и гимназии.

Брой явили се на II ДЗИ по общообразователни учебни предмети

 

Пълна шестица по предмети

Резултати по предмети в две последователни години

Резултати по предмети за област Русе и за страната

   Възможни решения за повишаване на резултатите

  • Много специфични за всяко училище.
  • Разработване на училищна политика за подготовка на учениците за ДЗИ в целия етап на обучение, а не само в последния гимназиален клас. Използване на разнообразни методи на обучение, поставяне на ученика в центъра на образователния процес.
  • Стимулиране на работещи, а не формално регистрирани МО или на други обединения (на територията на населеното място).
  • Създаване на банка с изпитни варианти на училищно равнище.
  •  Споделяне на добри педагогически практики като част от вътрешноучилищната и/или междуучилищната квалификационна дейност.
  • В училищата с най-слаби резултати:  необходимост от системна работа за подобряване нивото на овладяване на български език от ученици билингви (писмено и говоримо).


Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha