Днес е : Сряда, 15 Юли 2020

Зукърбърг с 4 идеи за регулация на Интернет

Публикация 05 Apr, 2019 / akcent.bg

Основателят на Facebook иска законови промени за вредното съдържание, изборите, личните данни и преносимостта на данните

   Нужни са нови регулации в Интернет, смята основателят и собственик на социалната мрежа Facebook Марк Зукърбърг.

   Той публикува пространен коментар върху 4 области, в които според него е нужно ново законодателство. 

   Става дума за вредното съдържание, защитата на изборния процес, неприкосновеността на личния живот и личните данни и преносимостта на данните от една платформа на друга.

   По отношение на "вредното съдържание" - общият термин, който Зукърбърг използва за терористична пропаганда, език на омразата и прочие - той смята, че интернет компаниите трябва да си създадат стандарт за това какво е вредно съдържание и как да бъде премахвано. И изтъква, че Фейсбук публикува напълно свободно политиката си за премахване на "вредно съдържание" и как тя се променя. Според него всяка интернет-платформа трябва да прави това.

   "Законодателите често ми казват, че имаме твърде много власт над речта и, честно казано, съм съгласен. Считам, че не трябва да взимаме толкова много важни решения относно свободата на изразяване сами. Така че ние създадохме независим орган, за да могат хората да обжалват нашите решения. Също така работим с правителствата, включително френското, за гарантиране на ефективността на системите за преглед на съдържанието", обяснява Зукърбърг.

   Важно е да се отбележи, че системите на Фейсбук често блокират хора не заради конкретно "вредно съдържание", а просто заради много докладвания от тролове или несъгласни с мнението на човека потребители. 

   Следващият приоритет е законодателство за защита на изборите. Зукърбърг се хвали за промените в политическите реклами, за които вече в много страни трябва да потвърдиш самоличността си, за да ги закупиш в социалната мрежа. Налице е и архив, в който може да се проследи кой плаща за рекламите, какви други реклами се пускат и към кого са насочени.

   "Законите за онлайн политическа реклама се съсредоточават предимно върху кандидатите и изборите, а не върху политическите проблеми, които предизвикват разделение, където сме виждали повече опити за намеса. Някои закони се прилагат само по време на избори, въпреки че информационните кампании са непрекъснати. Има и важни въпроси за това как политическите кампании използват данни и насочване. Считаме, че законодателството трябва да бъде актуализирано, за да отразява реалността на заплахите и да определи стандарти за цялата индустрия", обяснява още Зукърбърг.

   По отношение на защитата на личните данни създателят на Фейсбук призовава за "хармонизирана рамка в световен мащаб". Според него тази рамка трябва да е регламентът на Европейския съюз - GDPR.

   "Новото регулиране на неприкосновеността на личния живот в Съединените щати и по света трябва да се основава на защитата, предоставена от GDPR", пише Зукърбърг. "И трябва да създаде начин да се държат отговорни компании като Facebook, като се налагат санкции, когато правим грешки."

Последната област, която се нуждае от промяна, е гарантиране на принципа за преносимост на данните, смята Зукърбърг.

   "Ако споделяте данни с една услуга, трябва да можете да я преместите в друга. Това дава възможност на хората да избират и позволяват на разработчиците да правят иновации и да се конкурират."

Коментари

Свързани новини

Реклама

Реклама