Сряда, 24 Април 2024

Зам. министър Нанков: 2019 г. приключва рехабилитацията на пътя Русе – Бяла

Зам. министър Нанков: 2019 г. приключва рехабилитацията на пътя Русе – Бяла
Публикация   18:42     27 Фев, 2019 /     Румен НИКОЛАЕВ   /     1629

Трета жалба срещу проекта за магистрала Русе- Велико Търново. Основен ремонт за действащия мост до половин година

    Снимка: Авторът

  Зам. министър  Нанков гледа в бъдещото изграждане на магистралата и на втория мост при Русе  

    Рехабилитацията на пътя- Русе- Бяла ще завърши тази година. Това е третият етап от ремонта на пътя. Досега са направени от Мидата до Русе и от Бяла до Борово. Така реално остават около 14 км. меежду Мидата и Борово.

   Има трета жалба срещу изграждането на магистралата Русе- Велико Търново. Това заяви зам. министър Нанков пред журналисти в Русе.  Според него тя е без правно основание, но ще се изчака ВКС да се произнесе по нея. Ако няма повече жалби още тази година ще бъде даден старт. Тя ще се изгражда със средства от бюджета. Няма да се търсят пари от друго място. Ако все пак китайската компания, за която се говори, че има интерес за изграждането на пътя, няма да бягаме от нея или който и да е друг инвеститор.

      Ще има средства за 4-5 години за проектиране и реално строителство. По линия на ТОЛ таксите ще осигурим финансов ресурс. Хубаво е, че падна едно голямо бреме- това за автомагистрала „Хемус”. Осигурени са 1,1 млрд. лева без ДДС. Така че за магистралата Русе- В. Търново пари ще има от бюджета.

   Зам. министър Нанков се закани шеговито, че ще сложи снимките на жалбоподателите на билбордове.

   Дунав мост представлява проблем, смята зам. регионалният министър.  Дупката, която се появи я оправихме бързо. Но вече възложих техническо проектиране устно, за укрепване на основите и на панелите както от наша, така и от румънска страна.

   До два месеца трябва да стане техническият проект с конкретни стойности и конкретни срокове.  Ще има процедура по Закона за обществените поръчки. Ако няма обжалване, за три месеца може да мине подобна процедура, смята Нанков. Т.е.- два месеца проектиране и три- процедура. Самото ремонтиране като срок ще стане ясно след изготвяне на техническия проект.

   Колкото до втори Дунав мост- аз навсякъде казвам, не само като съм в Русе, че логичното място на втори Дунав мост е в Русе. Три хиляди ТИР-а минават по I- 3 и още 2000 по I- 5  или около 5000 ТИР-а минават всеки ден по Дунав мост. Мостът отесня не само за тежкотоварни автомобили.

   Всичко обаче зависи от волята на двете страни. От българска страна воля има, заяви зам. министър Ненков.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha

Прочети още