Събота, 27 Април 2024

Инвентаризация и одит на електронното управление ще струват 2,4 млн. лева

Инвентаризация и одит на електронното управление ще струват 2,4 млн. лева
Публикация   07:40     13 Дек, 2017 /     akcent.bg   /     776

Това ще ни даде идея колко сме изхарчили и как да харчим по-добре, обясни пред Клуб Z Иван Модев от Агенцията за електронно управление

   Държавната агенция "Електронно управление" започва проект за одит на инфраструктурата на електронното управление, който представиха днес пред журналисти и специалисти. 

  Проектът "Инвентаризация на информационно-комуникационната инфраструктура за нуждите на електронното управление" ще струва 2 425 140 лева, но по-голямата част от тях ще са осигурени по европейската ОП "Добро управление". България ще трябва да вложи 363 771 лв от националния бюджет.

   Целта на проекта е да се направи проверка на ресурсите в 576 администрации в цялата страна, да се създаде модел за следене и оптимизиране на работата в тях, и да се съберат данни за свършеното досега. Това ще стане чрез вграждане на система за одит, разработена от Министерство на правосъдието. Проверката ще включва и инвентаризация чрез физическо посещение на общо 2534 локации в страна. Събраните данни ще бъдат записани в нов Регистър на информационните ресурси, а 140 служители ще получат обучение, за да работят с него.

   Този проект ще помогне и за установяване на това колко точно България е изхарчила за електронно управление и дали те са ползвани ефективно. Това обясни пред Клуб Z директорът на "Планиране и управление на дейности и проекти за е-управление" Иван Модев.

   Той коментира и данните на Българската стопанска камара, според която между 2002 г. - 2016 г. България е изхарчила 2 млрд. лева за развиване на електронното управление, а Естония - едва 50 млн. лв.:

  "Агенцията има ангажимент да направи от наша гледна точка преглед на изнесената информация. Ние внимателно се запознахме с всички данни, които те представиха, проверяваме колко коректна е тази информация, включително не само за българската част, а и тази за Естония. Не може литри с метри да се сравняват. Със сигурност ще се вгледаме много критично в това, което последните години се е случвало."

  Модев призна, че досега не е правена пълна сметка колко е харчено за електронно управление.

   "Това, което сега започна, е ясна картина за това какви средства ще се ползват. Всяка администрация ще е длъжна да представи данни за това. Нашата цел е този процес да стане прозрачен, публичен, за да можем да разполагаме с истинските данни. Както и този проект за инвентаризацията - какво, къде имаме, как го използваме, имаме ли необходимия ресурс от хора в държавата, за да можем да гарантираме тези амбициозни цели."

Тагове : e- управление ,


Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha