Дончо Атанасов: С изграждането на АМ `Русе - Велико Търново` се възражда Северна България

Дончо Атанасов: С изграждането на АМ `Русе - Велико Търново` се възражда Северна България
Публикация   15:49     01 Дек, 2017 /     akcent.bg   /     1233

През 2018 г. стартират тръжните процедури за изпълнител

  През 2018 г. ще стартират тръжните процедури за изграждането на автомагистралата „Русе - Велико Търново“. Строителството ще бъде разделено на няколко лота, за да може да се работи едновременно на няколко участъка, съобщи председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Дончо Атанасов. Днес в Русе  бе поредната среща от обществените  обсъждания на Доклада за Оценка на въздействието върху околната среда на инвестиционното предложение за автомагистралата „Русе - Велико Търново”. В нея участва и кметът на община Русе Пламен Стоилов.

  На срещата присъстваха неочаквано малко за подобно събитие русенци. Част от изказващите се бяха там, за да се презентират и защитят собствените си професионални позиции. Кога ще бъде реализирана частта на магистралата Русе- Бяла, Атанасов заяви, че ще може да каже конкретно след първа копка.

    С построяването на АМ „Русе - Велико Търново“, с приблизителна дължина 133 км, ще се даде нов живот на Северна България и ще се развие икономиката на региона, подчерта инж. Атанасов. Той съобщи, че изграждането на автомагистралата е съобразено и с бъдещия нов мост над река Дунав край Русе и индустриалната зона на града, която е източно от моста. Председателят на УС на АПИ  съобщи, че където е възможно ще бъдат направени необходимите  пътни възли и връзки, за да може хората от различните населени места да имат бърз и удобен достъп до трасето на магистралата.

  През 2018 г. предвиждаме да обявим тръжните процедури за строителството на отсечката от Русе до Бяла, която заедно с пътя през Кресненското дефиле, е  с голяма концентрация на пътни инциденти. Това са участъци, в които родителите губят децата си и затова трябва да ги изградим колкото се може по-бързо, категоричен е инж. Атанасов.

 Кога ще бъде реализирана частта на магистралата Русе- Бяла, Атанасов заяви, че ще може да каже конкретно след първа копка. Колко ще струва също шефът на АПИ този път не коментира, въпреки че тази седмица от телевизионния екран говори и за пари, и за срокове.

Началото на проекта АМ „Русе - Велико Търново“ е на 3 км източно от съществуващия Дунав мост при гр. Русе, а краят е след гр. Дебелец, по посока на път II-55. В разработените варианти на трасе са проучени възможните технически решения за изграждане на автомагистралата по нов терен извън съществуващия път I-5. Проектът е разделен на три участъка: Русе – Бяла /от 0+400 до км 40+357/, обход на гр. Бяла /от км 40+357 до км 76+000/ и Бяла – Велико Търново /от км 76+000 до км 133+240/.

  На срещата бяха представени разработените варианти на трасе - комбиниран, червен и син. Най-целесъобразен от екологична, техническа и икономическа гледна точка, според експертите, е комбинираният вариант. Той обобщава останалите проектни решения и в определени участъци е подобрена геометрията на пътя.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha