Петък, 26 Април 2024

Новите коли ще се рекламират с по-реален разход на гориво от днес

Новите коли ще се рекламират с по-реален разход на гориво от днес
Публикация   11:28     01 Септ, 2017 /     akcent.bg   /     610

   Всички нови модели автомобили, които се предлагат европейските пазари от днес, ще се рекламират с по-близък до реалния разход на гориво, припомниха от Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА). Консумацията, както и отделяните вредни емисии, ще се замерват с теста, известен със съкращението WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure, или световно хармонизиран тест за леки автомобили).

   Той заменя досегашният тест, познат като NEDC (от New European Driving Cycle, или нов европейски цикъл на шофиране), последната актуализация на който е от 1997 година. Новият начин за тестване на автомобилите е разработен от експерти от Европа, Япония и Индия и се твърди, че за краткото време на стенда, се симулират условия, много по-близки до експлоатацията в реални условия.

   От днес информация за разхода на гориво и вредните емисии, измерени според WLTP, трябва да е на разположение за всички модели, които се пускат на пазара за първи път. От 1 септември 2018 година данни според него трябва да има за всички продавани нови коли.

  От днес, производителите, които продават в Европа, се задължават да замерват разхода на гориво и вредните емисии на своите модели и по т.нар. "Тест при реални пътни условия" (Real driving emissions или RDE). Данните от него трябва да са публични и лесно откриваеми.

   Подлаганите на RDE-теста коли ще се карат по публични пътища и магистрали, в градски условия, при различни температури, в режим на изкачване и спускане. За разлика от лабораторните тестове, автомобилите ще бъдат натоварени.

   И RDE-тестът от днес е в сила за чисто новите модели, а от следващата година за всички коли, предлагани на европейските пазари.

  От АСЕА подчертавата, че с приемането на двете нови регулации страните от ЕС ще бъдат единственият регион в света с подобно стриктно измерване на вредните емисии от превозните средства.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha