Пътят Русе- Бяла сред най-смъртоносните в България
Публикация 07 Feb, 2017 / akcent.bgТази отсечка от едва 50 километра оглавява черната статистика за поредна година със своите 246 произшествия за 9 месеца
9 пътни участъци, които можем да наречем участъци на смъртта.
Причините са различни.
Според данните на КАТ само в тези участъци за първите девет месеца на 2016 г. са станали над 1000 катастрофи. В тях са загинали 40 души, а над 100 са ранените. Причините са от една страна опасен път със завои, висок трафик, струпване на пътни възли в комбинация с висока скорост и неправилно изпреварване.
Ето къде да сме особено внимателни.
Участък номер едно. Оказва се, че най-опасно е да пътуваме по магистрала „Хемус”. Най-вече в два участъка. Първият е в частта до София и държи рекордът по брой катастрофи – 265 за 9 месеца. Тук основната причина е висока скорост. За щастие загинали няма. На магистрала „Хемус” бе и най-голямата верижна катастрофа в тунела „Витиня”.
Другият участък е край Тетевен, където има 8 загинали, 117 ранени в 139 катастрофи. Заради липсата на магистрала – тук освен висока скорост втората причина за инцидентите е отнето предимство.
Следва един добре познат път – Русе-Бяла.
Пътят помни една от най-големите трагедии у нас – автобус полита от моста край Бяла, загиват 18 души. Тази отсечка от едва 50 километра оглавява черната статистика за поредна година със своите 246 произшествия за 9 месеца. На практика това означава катастрофа почти всеки ден. Загиналите са 7. Основната причината е в изпреварването и отнемане на предимство.
Особено внимание трябва да отделим на следващия участък, защото е най-натоварен през лятото – пътят между Варна и Бургас, който е осеян с опасни завои. Там са станали 106 катастрофи, 6 загинали и 50 ранени. Причините – най-вече неправилно изпреварване.
Стара Загора – Казанлък
– необичаен участник в тази класация с 83 катастрофи и 22 ранени. Каква е причината? 30-километровата отсечка е почти прав участък, на който шофьорите се увличат да вдигат високи скорости. Това е и най-честата причина за произшествията.
Още един прав участък е на нашето внимание – Карловско шосе и най-вече около село Труд. Петима загинали и 24 ранени в 67 катастрофи. Отново висока скорост, добавяме и интензивен трафик.
Следващите две трасета са в планински райони и са особено опасни за шофирани. Това е пътят между Пловдив и Асеновград, следван от Кресненското дефиле. Сами се досещате, че причината за катастрофите основно е неправилно изпреварване и отнемане на предимство.
И на последно място номер 9 е Търново – Дебелец, преди Прохода на Републиката. Основната причина за честите катастрофи са, че там се съединяват няколко пътни възела и трафикът е особено интензивен.
Коментари
Свързани новини
Крум Зарков към Бойко Рашков: „Какъв е броят на пътнотранспортните произшествия по пътя Русе-Бяла?“
Зам. министър Нанков: 2019 г. приключва рехабилитацията на пътя Русе – Бяла
Трета жалба срещу проекта за магистрала Русе- Велико Търново. Основен ремонт за действащия мост до половин година
14 загинали при ПТП-та в Русенско до края на октомври Двама починаха снощи при челен сблъсък
Пътят Русе- Бяла остава най-рисков и с най-много участъци с концентрация на ПТП-та
АПИ: След ОВОС стартираме процедурите за участъка Русе - Бяла, до магистрала `Хемус`
АПИ ще подобрява второкласните пътища, уверява Дончо Атанасов
Министър Нанков обеща още другата седмица русенци да видят трасето за магистралата Русе- Бяла
Павлова: Няма пари за трайно подобряване на пътя убиец Русе- Бяла
Няма информация за точната сума, която е инвестирана в ремонтните дейности. Не е ясно в какви срокове МРРБ и АПИ предвиждат цялостна реконструкция на отсечката, както и прогнозна стойност колко би струвало това
Депутатите Каракачанов и Веселинов с питане за изграждане на пътя Русе- Бяла
Смазващи диспропорции в инвестициите между Северна и Южна България от влизането ни в ЕС. Съотношението е почти 1:4
Премиерът изрази убеденост независимата съдебна система да потвърди санкцията срещу Монтюпе, отрече да има натиск върху правителството отвън. Стартът на европейската полиция ще бъде даден от България