Днес е : Неделя, 8 Декември 2019

Ретро

Публикация 03 Oct, 2016 / Румен НИКОЛАЕВ

Модата в политиката, в саламите, в бирата, се променя, само „елитът“ остава същият

  Ретро-  Представка, която в сложни думи означава:
- обръщане назад, връщане към нещо минало, съществувало или употребявано в миналото;
- остарял, отживян, вехт.

 Това са значенията на думата, записани  в Речник на думите в българския език.

  Да, ама не съвсем…. Ретро се оказа стил в различни сегменти на обществено- политическия живот, дори в маркетинга и търговията.

   Но да почнем отзад напред.

  Най-яркият ретро образ, и най-пресен, е този на другарката Цецка Цачева. Няма лошо, та нали ще обединява нацията- отзад- БСП- отпред- ГЕРБ. А и малцина са онези, които не са живяли и развивали под Крилото на Партията.

  Идва ред и на самата нова партия. Ако днес ГЕРБ е машина за печелене на избори, то причината е само една. За разлика от БКП- БСП, в партията на Борисов наистина се работи постоянно, с партийни организации и активисти. Може би само един истински партиен секретар може да каже кои и колко са приликите с бившата БКП…. Но пък и резултатите са повече от категорични кой начин на партийна работа работи. И ако ГЕРБ имат последователи /друг е въпросът какво и защо следват/, всичко останало, може би с някакви минимални изключения, са лидерство роднински образования, създадени с цел консумиране на власт и пари.

  А ретро моделът здраво е навлязъл и в маркетинга. Но не бяха колбаси с препратки към мелодраматични сцени от БГ филми, когато наистина саламите бяха от месо. То не е ясно защо и една бира носи марка Ретро, след като в миналото пиехме основно бира „мезе“…

  Но явно има нещо, което все още държи българите в друго време, в което със сигурност не са се чувствали „западняци“, но и повечето отново нямат подобно усещане.

Коментари

Свързани новини

Реклама

Реклама