Павлова: Няма пари за трайно подобряване на пътя убиец Русе- Бяла
Публикация 26 Sep, 2016 / akcent.bgНяма информация за точната сума, която е инвестирана в ремонтните дейности. Не е ясно в какви срокове МРРБ и АПИ предвиждат цялостна реконструкция на отсечката, както и прогнозна стойност колко би струвало това
Трайният ремонт на пътя Русе – Бяла изисква значителен финансов ресурс, с какъвто Агенция “Пътна инфраструктура” не разполага.
Това посочва регионалният министър Лиляна Павлова в писмен отговор на запитване от председателя на Комисията по транспорт на парламента Настимир Ананиев – предвижда ли се рехабилитация на пътния участък, предаде БГНЕС.
„Трайно подобряване на транспортно-експлоатационните характеристики на пътната отсечка от Републикански път I-5, от град Русе до Бяла, може да се постигне с рехабилитация, за което е необходимо изработване на технически проект и осигуряване на значителен финансов ресурс за строително-монтажните работи. За съжаление Агенция “Пътна инфраструктура” не разполага към момента със средства за извършване на такъв вид ремонтни дейности”, обяснява Павлова.
Отсечката Русе-Бяла е станала нарицателна за "път-убиец", заради високата концентрация на тежки пътно-транспортни произшествия и множеството жертви. За 2015 г. в участъка между двата града са регистрирани 1683 нарушения, станали са 234 произшествения, с 11 убити и 68 ранени. Освен, че е изключително натоварен, пътят е с лошо качество на асфалтовата настилка.
В писмения отговор на Лиляна Павлова се отчита значението на пътния участък, който се явява ключов по направлението от и към Дунав-мост. Изрично е посочено, че със средства от бюджета през изминалите две години са извършени дейности по “изкърпване на компрометирани участъци от настилката, профилиране и попълване на банкети, почистване на отводнителни окопи и ландшафтно оформяне”.
Отговорът не съдържа информация за точната сума, която е инвестирана в ремонтните дейности. Няма и информация в какви срокове МРРБ и АПИ предвиждат цялостна реконструкция на отсечката, както и прогнозна стойност колко би струвало това. В заключение Павлова уточнява, че през септември-октомври 2016 г. са предвидени нови ремонтни дейности на участъка Русе-Бяла, които ще включат отново “изкърпване” на деформирана настилка, както и изрязване на “опасни крайпътни дървета”. /БГНЕС
Прочети още на: http://bgnes.com/bylgariia/obshchestvo/4459435/
Коментари
Свързани новини
Пари срещу реформа за младите във висшето образование
Бюджет 2021 г. - без реформи, но повече пари за социални плащания и заплати
Община Русе ще предложи на извънредна сесия да се изгради нова сепарираща инсталация
Участници в срещата обаче не изключват възможността някои общини сами да търсят решение на важния и все по-скъп проблем
Cмeтнaтa пaлaтa: Πapитe нa дaнъĸoплaтцитe нe ce xapчaт eфeĸтивнo чpeз пpoгpaмнo финaнcиpaнe
Да, София не е България. Според статистиката обаче, в столицата живеят цели 19% от населението на страната. Но София поглъща не само хора. Поглъща и пари.
За паричната политика на ЕЦБ, за еврото и България
Богатствата на русенските депутати и на областните управители
Бюрхан Абазов най-имотен, Пенчо Милков с най-много кредити
Българите работят за 5,3 евро на час