Вторник, 23 Април 2024

Бъдещата магистрала Русе- Бяла ще минава почти през всички общини на областта

Бъдещата магистрала Русе- Бяла ще минава почти през всички общини на областта
Публикация   09:24     13 Авг, 2016 /     akcent.bg   /     2266

Стойността на проекта е 66 000 лева

 

   Парцеларен план за автомагистралата Русе- Велико Търново следва да бъде изработен, сочи справка на сайта на МРРБ. 21 села и един град в Русенска област ще бъдат засегнати от проекта на трасето Русе – Бяла и обхода на град Бяла.

   В заповедта от 19 юли се посочва, че съгласно заданието на проектирането ще бъдат засегнати землищата на три населени места в община Русе - град Мартен и селата Николово и Басарбово. Корекции ще има в землищата на община Иваново - селата Красен, Божичен, Щръклево, Пиргово, Кошов, Тръстеник и Мечка. В Две могили засегнатите територии са около Бъзовец и Батишница, в община Борово - Екзарх Йосиф, Горно Абланово и Обретеник. В община Ценово три села ще претърпят промени - Белцов, Пиперково и Долна Студена. Пет кладенци, Стърмен, Полско Косово и Пейчиново са засегнатите села в община Бяла.

   Следва да бъдат извършени инженерно-геоложки и хидрогеоложки проучвания. В случай, че се засягат горски територии ще бъдат спазени условията на Закона за горите. След като подробния устройствен план бъде готов, той ще бъде внесен за разглеждане от Национален експертен съвет по устройство на територията към МРРБ.

  Стойността на проекта е 66 000 лева

  Ето и оригиналния документ:  http://ruse-bg.eu/uploads/files/1531-0116.pdf

  Конкретни срокове за началото на строителството на магистралата Русе-Велико Търново все още няма. Това коментира в Русе през май министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова.

По думите й причина за това са няколко фактора. "Зависими сме от процедурата по одобрението на Оценката на въздействието върху околната среда (ОВОС). След това да се направи парцеларният план и да започне процедурата по отчуждаването на земите - зависи колко ще са земите и колко ще са обжалванията", каза Павлова.

  За парите за изграждането на пътя ще се разчита на бюджетно финансиране. Вероятно ще се използват и приходите от бъдещата тол система, която се планира да бъде въведена до 2018 година. Павлова обясни, че приоритетно ще се започне с обхода на Бяла и след това поетапно - с всички останали фази спрямо възможностите за финансиране.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha