Четвъртък, 25 Април 2024

6 реновирани английски локомотива за 3,5 млн. евро пуска в действие Булмаркет ДМ до края на годината

6 реновирани английски  локомотива за 3,5 млн. евро пуска в действие Булмаркет ДМ до края на годината
Публикация   17:40     13 Юли, 2016 /     akcent.bg   /     2962

До 2023 година БДЖ- пътнически превози е получило концесия върху всички пътнически превози в България и до това време никой друг не може да споделя държавната субсидия

 

  Шест електрически локомотива, закупени по Великден реновира Булмаркет ДМ, ще подсилят дейността на русенската компания, съобщи управителят и Станко Станков. Три от машините ще бъдат обновени в Експрес сервиз- Русе, а другите три- в София. Машините са за 3,5 млн. евро.

  В края на юли ще излезе първият обновен локомотив, като всеки месец след това по един ще влиза в експлоатация.

  С новите локомотиви броят им ще достигне 27, като електрическите са 16. Булмаркет оперира с 250 собствени вагони и вече 350 наети, предимно цистерни.

  Сериозен проблем пред превозвачите в страната остава ж.п. инфраструктурата, признава Станков. В момента се инвестира в електрификацията на отсечката Димитровград- Свиленград, която е много важна предвид връзката с Турция. Очаква се до края на годината тя да бъде въведена в експлоатация.

  Състоянието на останалите  ж.п. линии обаче е в доста лошо състояние. И така силно рекламиране до скоро модернизиране на линията Русе- Варна все още не се случва.

  Скоростта  на движение в България е една от най-ниските в Европа именно заради състоянието на ж.п. инфраструктура. Има отсечки, където влаковете се движат с 20-30 км. в час, бавно се извършват текущи ремонти- правят се прозорци на движение, където не се работи особено активно.

  Русенската компания се нареди на четвърто място в края на миналата година по превозени товари след големи чуждестранни компании със значително по-добри резултати от държавния ж.п. превозвач.

  Булмаркет обсъжда и възможността да извършва пътнически ж.п. превоз. Проучване е показало, че по линиите Варна- София и Бургас- София това би било реално. Още повече, че южната линия е доста по-бърза.

  Проблемът е, че до 2023 година БДЖ- пътнически превози е получило концесия върху всички пътнически превози в България и до това време никой друг не може да споделя субсидията, която държавата отделя за железопътния превоз на пътници. Това важи и за проекта Градска железница в Русе. Въпреки демонстрацията на желание да бъдат променяни закони в тази връзка, прези 2023 година реално нищо няма да може да се направи.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha