Днес е : Сряда, 19 Януари 2022

20 години Анри 64 в неизменно партньорство с Приста ойл

Публикация 10 Apr, 2014 / akcent.bg

Д-р Андрей Кехайов- между медицината и бизнеса или как може да се успява в многообразието от дейности

 

 

    Фирма Анри 64 отбеляза своята 20 годишнина. 20 години успешно развитие и разширяване на дейностите, но особено запомнящо е началото.Това споделя собственикът и д-р Андрей Кехайов.

     Дейността на Анри 64 основно е търговия с петрол и петролни продукти. В продуктовата и листа присъстват смазочни продукти и акумулатори с марките Prista  и Monbat.

       Бизнесът си д-р Кехайов започва на 30 години. Говорим за 1994 година, когато току що е завършил специализация в Медицинския университет в Пловдив - специалност хирургия. Може би почти всички си спомнят ситуацията в страната по това време - време, в което лекарите получаваха мизерно ниски заплати и всеки търсеше допълнителен начин за препитание и оцеляване.

        За Андрей ситуацията, в която се намира неговата гилдия не е добра, но търси начин и той да живее и работи при нормални условия. И вместо да се качи и да кара след дежурство такси, насочва се към един печеливш, но и рисков бизнес. Говорим за годините 1994- 1996.

      Д-р Кехайов решава и предлага на собствениците на Приста ойл да стане техен дистрибутор. Тогава производителят на смазочни продукти е в началото на своето бурно и успешно развитие, но за това помагат и хората, които реализират продукцията му. Чрез Анри 64 Приста ойл доставя технологични масла за каучукови смеси за Нефтохим.

       Андрей успява с гъвкава схема да пробие и да продава масла на друго голямо предприятие- Видахим. В това време бартерната търговия е най-сигурна, защото парите се оказват не най-несигурното средство за разплащане. Става въпрос за периода 1996- 1997 година. Всъщност влизането във Видахим е следствие на некоректно отношение на тогавашния дистрибутор в Смолян към Анри 64.

   Понякога неотложни лекарски ангажименти възпрепятстват д-р Кехайов да изпълнява поетите ангажименти в определеното време. Това принуждава Кехайов да потърси среща с ръководството на Видахим и да предложи бизнесотношения и схеми на разплащания, които са били приети радушно.

        Чрез Анри 64 Приста ойл продава и първия вагон с масла за Химко Враца.

        Успешните и доста големи по обем продажби вкарват д-р Кехайов в борда на Приста ойл. Според него успехът идва тогава, когато се работи с желание и любов и се дава всичко в името на хората. Хуманната му професия и принципите в нея му позволяват да отваря не само „железни”  завеси, но и врати.

       Структурните промени в икономиката естествено се отразяват и на дейността на Анри 64. Независимо от това фирмата продължава да предлага на клиентите си единствено и само продуктите на Приста ойл, които вече са оценени като цена и качество.

     Естествено трябва да се отбележи, че по отношение на маркетинговата политика компанията също предразполага клиентите с предлагането освен на продукт и на услуга. Чрез създаването на тази гъвкава политика и следвайки динамиката на пазара, дистрибуторът, както и неговите клиенти получават сигурност освен добра цена за търсеното качество.

    Тези правилни според д-р Кехайов действия водят до очаквано добри резултати, независимо от трудностите, които все повече фирми изпитват. „Нямам спомен да е имало рекламация на клиент относно експлоатационните качества на маслата на Приста”, връща се във времето управителят на фирмата.

       Но не трябва да се пропуска и ролята на коректния и лоялен дистрибутор както към производителя, така и към крайните клиенти, смята д-р Кехайов. Той се явява свързващото звено между тях. Коректното поведение и отношение към клиентите и лоялността към производителя е единен процес. Както крайният клиент очаква добри условия от дистрибутора, такива са очакванията и на дистрибутора към компанията производител.

        За изминалите вече 20 години Анри 64 е изтъргувала над 10 000 това моторни и индустриални масла и смазочни течности с марката Prista, и хиляди тонове горива, отчита днес д-р Кехайов.

    Във времето дейността се разширява. Фирмата  отваря автоцентрове в Смолян и Златоград, бензиностанции в Смолян, Златоград,  Панагюрище, Неделино, Баните и др.

       Част от спечелените от тази дейност средства д-р Кехайов насочва към други дейности. Приватизира печатницата в Смолян през 1998 година, както и „Автотранспорт” в Мадан и в Златоград. Фирмата е собственик на най-голямата база за инертни материали в Смолянска област.

       Всичко, което е постигнал, д-р Кехайов отдава на взаимното доверие и коректност, независимо дали моментите са трудни или не. Това е необходимо както в бизнеса, така и в лекарската професия.Паралелно с търговския бизнес се развиват и хуманитарните му интереси и цели.

      Кехайов учи медицина през 1990 година в Пловдив. Пет години по-късно специализира „Хирургия”. В лекарската му визитка има завидни данни- има извършени над 1000 операции, 10 000 асистенции, над 60 000 прегледа.През 1999 година е избран за председател на Лекарския съюз в Смолян.От 2001 г. д-р Кехайов е зам. председател на Български лекарски съюз . От следващата година е вече негов председател - два мандата до 2009 година. Като такъв той взема активно участие в разработване и внедряване на новата система на здравно-осигурителния модел.

      Междувременно д-р Кехайов завършва магистратура „Здравен мениджмънт”- нещо, което явно му се отдава и тук просто получава необходимия ценз. Следва защита на докторска дисертация на тема „Стратегически приоритети за изграждане на капацитета на българското здравеопазване в обединена Европа”.Съавтор е на „Симптоми и синдроми в областта на хирургията” съвместно с проф. Атанасов.Д-р Андрей Кехайов е автор на първия Алманах на българските лекари-общественици в България.

    В момента е президент на лекарите в Югоизточна Европа, обединени в Югоизточноевропейски медицински форум. Само за 4 години от 4 държави в него са включени 18- от Словения до Узбекистан. Дискутират се многообразие от теми, което демонстрира интердисциплинарен подход.

     През миналата година е създадено и сдружението „Клъстър на здравните региони”, което спечели европейски средства по проект по програма „Конкурентоспособност”, изпреварвайки много други кандидати, обясни д-р Кехайов.

      Общото между лекарската професия и бизнеса

    Лекарската професия е най-хуманната, твърди д-р Кехайов. Тя е благородна и е своеобразна мисия, която изисква себеотдаване.

     Себеотдаване трябва да има както към пациента, така и към клиента. И в двата случая трябва да се гледа като на човек.Тази висока отговорност се концентрира и изисква още повече себеотдаване когато става въпрос за това да помагаш на колегите си лекари.А и в бизнеса не може да очакваш големи резултати, ако няма себеотдаване. Колкото до разнообразието от дейности, чрез тях ставаш полезен на повече хора, смята Андрей Кехайов. Направените от фирмата инвестиции са свързани и с привличане на служители.

      Д-р Кехайов е доволен, че е успял и като председател на БЛС да интегрира националната структура във всички световни и европейски организации, и да я запази политически необвързана.

Коментари

Иван Даритков  
/

Искам да честитя 25 годишнината на г-н Кехайов, да е жив и здрав, и да постигне още много лични и професионални успехи в своя успешен бизнес.

Иван Даритков  
/

Искам да честитя 20 годишнината на г-н Кехайов, да е жив и здрав, и да постигне още много лични и професионални успехи в своя успешен бизнес.

Свързани новини

Реклама

Реклама