Национална телефонна линия за превенция употребата на алкохол сред тийнейджърите стартираха неправителствената организация „Солидарност” и Съюзът на пивоварите в България. Тя е адресирана към родителите, а номерът, на който те могат да потърсят консултация всеки делничен ден между 10.00 и 16.00 ч., e 0888 991866.
Целта е да се предоставя информация по широк спектър от въпроси, свързани с превенцията и експериментирането с алкохол от подрастващи. Психолозите, които работят по проекта, ще съветват родителите как да разговарят с децата си за алкохола, кой е най-подходящият начин, по който да го запознаят с негативите от него; какъв да е подходът за превенция в семейството и извън него; как да реагират и какво да направят семействата при вече съществуващ проблем. Информация по темата ще може да се получава и чрез онлайн контакт на drugsinfo-bg.org.
Националният телефон е само една от активностите, предприети от Съюза на пивоварите в контекста на социалната отговорност. През 2010 г. браншовата организация стартира и кампанията „Родители, вие можете да повлияете. Разговаряйте с детето си за алкохола.” Партньор на тази инициатива е Превантивно-информационният център по проблемите на наркоманиите – София (ПИЦ-София). Дейностите продължават и през 2011 г. с акцент върху практически съвети как възрастните могат да повлияят върху децата си така, че те да не бъдат изкушени да посягат към алкохола. Брошура с името на кампанията също дава информация на родителите как да са максимално ефективни в комуникацията с тийнеджърите с цел превенция.
Въпреки наскоро излязлата статистика на Световната здравна организация, че България е на 30-то място в Европа по консумация на алкохолни напитки, продължава тревогата, че те са достъпни за подрастващите, не се спазват законовите забрани в тази посока и превенцията е недостатъчна. За да се очертаят нагласите и очакванията на родителите към обществото и държавните институции, бизнеса, медиите и неправителствените организации по отношение употребата на алкохол от лица под 18 г., Съюзът на пивоварите възложи провеждането на специално изследване. Целта е да се анализират образователните и комуникационни похвати, които родителите използват, за да се даде допълнителна мотивация и фокус върху идеята на кампанията и нейното развитие.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай