Четвъртък, 25 Април 2024

Б. Борисов и вестниците- 1:0

Публикация   15:55     18 Ян, 2011 /     akcent.bg   /     330

Б. Борисов и електронните медии- 0:1



 

Името на премиера Бойко Борисов е било най-споменаваното в медиите през 2010 г. и отношението към него е положително, но към правителството и партия ГЕРБ е негативно. В интернет обаче министър-председателят е антигерой. Медиите стават все по-зависими от политиците, но процесът е двустранен. Медиите са все по-склонни да чистят имиджа на компрометирани личности.

Това сочат данните на социологическата агенция "Маркет линкс" и изследване на експерта Марина Кирова от лаборатория "Медиен мониторинг". Двете проучвания бяха представени на конференцията "Медиите и политиката", организирана от фондациите "Медийна демокрация" и "Конрад Аденауер".

6625 - толкова пъти е било споменато във вестниците името на премиера през миналата година, а с 2996 пъти на втора позиция е министърът на вътрешните работи Цветан Цветанов, показва изследването на "Маркет линкс". Президентът Георги Първанов е политикът, който най-малко се е появявал в медиите, но в периода май-октомври преобладават позитивните публикации за работата му.

"Монитор" е единственият вестник, който е с

ясно изразено политическо пристрастие

към управляващите от ГЕРБ през миналата година, показват резултатите от изследването, в което се сравняват данни и от 2009 г. Изданието е с най-много положителни публикации и за премиера, докато преди изборите през юли 2009 г. е било най-критично настроеното. "Монитор" е част от "Нова българска медийна група" на Ирена Кръстева. Като по-скоро неутрални към Борисов са се проявили в. "Сега" и "Дневник". При в. "24 часа" и "Труд" има рязка положителна промяна в отношението към премиера, съвпадаща с идването му на власт.

"Притеснителна е тенденцията

медиите да стават драматурзи, а не анализатори


и наблюдатели на политическите събития", коментира деканът на Факултета по журналистика и масови комуникации към Софийския университет доц. Тотка Монова. Според нея в медиите все по-често се разиграва разказ със сюжет и фабула. "Налага се един лидерски, силов модел на представяне на информацията. Вместо аргумент се използва "защото аз казвам, че е така", твърди медийният експерт и допълва, че не е нормално "премиерът да дава оценка за всичко".

Монова отбеляза, че през последните шест месеца на миналата година все по-често политици и хора с компрометирано минало се изявяват в телевизионни шоупрограми и по страниците на жълтите вестници. "Едно и също лице може да е герой и антигерой в различни медии - да е мутра в едно издание, а в друго да е отличният родител", обясни Монова.

"Макар случаят с подслушването да е политически, отново е във вид на драматургия-монтаж", коментира тя. Според нея акцентът не е паднал върху "нарушаването на гражданските права, а кой какво казва, какъв образ гради". Нейните наблюдения сочат, че медиите се превръщат в сцена на спектакли от рода на "Многострадална Геновева" и "Изгубена Станка".

Подслушването се превръща във втора информационна система и това е разрушително за медийната публичност, заяви и председателят на Съвета за електронни медии Георги Лозанов.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha