КЗП ще проверя М-тел по жалби на клиенти на оператора

Публикация   15:48     12 Ян, 2011 /     Днес БГ   /     420

 

Комисията за защита на потребителите (КЗП) започва проверки на мобилния оператор М-Тел по сигнали и жалби на потребители, съобщиха от комисията. Най-често клиентите се оплакват, че месеци наред не могат да проверят сметките си и оставащите минути, операторът не им издава данъчни фактури в договорения срок и отказва да им предоставя услугата "кредитен лимит".

Друг проблем, за който е сигнализирана КЗП, е, че по технически причини М-Тел не може да активира част от услугите, но кара клиентите си да плащат за тях.

Много от жалбоподателите се съмняват, че сметките им са надписвани, а според други бавенето на фактурите води до двойно таксуване на разговорите им.

Затова част от потребителите искат да прекратят договорите си с мобилния оператор, без да плащат неустойки, но М-Тел им отказва.

Същевременно от мобилния оператор съобщиха, че ще окажат пълно съдействие на проверяващите.

Забавянето на някои процеси и възникналите за клиентите трудности са следствие от смяната на клиентската платформа на компанията и голяма част от тези трудности вече са преодолени, се посочва в съобщението им. Към момента възможността абонатите да се информират за текущите им сметки и оставащите минути е възстановена за почти всички. По-голямата част от клиентите са получили сметките си за септември, октомври, ноември и декември. Заради случаи на забавени фактури сроковете за плащане са били удължени с една седмица, посочват още от дружеството.

От М-Тел са категорични, че няма умишлено надписване на сметки. Потреблението се отчита всекидневно и операторът разполага с реални данни. На проверка се подлага прехвърлянето на данните към системата, която отчита сметките, за да получат клиентите фактури, отразяващи реалното им потребление, обяснява компанията. Всеки клиент е в правото си да се обърне към оператора за допълнителна проверка на своята сметка, на всеки сигнал се отделя нужното внимание, заявяват от дружеството.

От М-Тел посочват, че са възможни случаи на погрешно издадени фактури, но след проверка на данните компанията коригира сумата и не изисква от клиента плащането на неточно издадената сума. Кредитен лимит не се отказва на клиентите, тъй като не е услуга, а възможност, която операторът предоставя, добавят от компанията.

 



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha

Прочети още