Събота, 20 Април 2024

Винопроизводители от района на Мелник демонстрираха местни вина на фестивала „Златен грозд“

Винопроизводители от района на Мелник демонстрираха местни вина на фестивала „Златен грозд“
Публикация   18:22     05 Март, 2022 /     akcent.bg   /     402

   Десетото издание на традиционния фестивал „Златен грозд“ привлече в Мелник стотици хора. Местни и гостуващи самодейни състави потопиха гостите на най-малкия град в страната в атмосферата на този край, а в шатри най-добрите винопроизводители от Мелнишко предлагаха дегустация на произвежданите от тях вина.

   Целта на този фестивал е да популяризира вкусовите качества на произвежданите в района вина, каза за БТА кметът на Сандански Атанас Стоянов. По думите му винопроизводството дава поминък на много хора, увеличава се и търсенето на лозови масиви. Районът на Мелник, Сандански и Петрич има потенциал с природните си дадености и плодородна земя да се превърне в своеобразна столица на винопроизводството, посочи Стоянов. Рекламата и мениджмънтът вероятно са ни "ахилесовата пета“ и на тях трябва да наблегнем, за да може наистина нашите вина да стигнат до по-голям кръг хора, които са ценители на доброто вино, каза още кметът на Сандански. 

   Постепенно българските вина се налагат на европейския и световен пазар, отчитат собственици на винарски изби в Мелнишко. Собственикът на създадената през 1994 г. винарска изба „Свети Врач“ Валентин Атанасов каза, че изнасят вино до различни страни в света – САЩ, Швейцария, Великобритания, Дания, Канада. На този етап обаче пратките са малки, а процесът  - бавен и изисква време. Основно подкрепа за изграждането на имиджа на българското вино и постепенното му налагане на световния пазар получават от доказали се български сомелиери и технолози. Те започнаха да правят презентации на панаири в Западна Европа и полека-лека нещата станаха, обясни Атанасов. 

   Освен на запад, българските вина вече имат своята популярност и на изток. Една от големите изби в района – „Логодаж“, изнася в повече от двайсет страни, каза за БТА търговският представител към избата Деян Иванов. „Преди около година се похвалихме, че продадохме милионната си бутилка в Япония – един далечен пазар, но пазар, който явно обича българското вино“, посочи Иванов. Наблюдава се тенденция винолюбителите да искат да пробват нещо ново от различни, екзотични кътчета на света, каквото е България, разказа още Деян Иванов. Според него това допринася страната да бъде разпознаваема като винена дестинация. 

   Сред избите, които изложиха своите вина на днешния фестивал, беше и „Вила Мелник“, която е избрана за една от 50-те най-добри винарски изби в света за 2020 година. Винарната предлага местни и чужди сортове. „Най-много държим за местния пазар в региона, в страната се продаваме във всички специализирани магазини и в чужбина изнасяме най-високия си клас вина, макар и в малки количества“, каза Валентина Теодосиева – търговски представител във винарската изба. 

   В шатрите за дегустация бяха изложени вина и на много от по-малките семейни изби. Йоана Манолева от винарска изба „Шестака“ и  Симона Гълъбова от изба „Вила Враня“ разказаха, че семействата им отглеждат предимно местни сортове, а клиентите са основно от страната и гости на Мелник. 

   На фестивала „Златен грозд“ производителите от региона наблегнаха на вина от характерните местни сортове Сандански мискет, Широка Мелнишка лоза, Мелник 55, Мелник 82. В шатрите можеха да се дегустират и вина от чужди сортове, отгледани в плодородния Мелнишки район. На празника бяха отличени и най-добрите домашни вина. 



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha