Криза в транспорта: международните шофьори с по-големи заплати от програмистите

Криза в транспорта: международните шофьори с по-големи заплати от програмистите
Публикация   07:08     04 Дек, 2021 /     akcent.bg   /     401

Огнян Дучев, ръководител на отдела за морски и въздушни превози в "Гопет Транс"

   Недостигът на международни шофьори е много голям проблем, който е видим през последните 5 години. В Англия и САЩ недостигът на шофьори доведе до допълнителна невъзможност пратките да се доставят навреме. Причината е,че самата работа е предизвикателна – човек трябва да отдели от своето време и да е далеч от вкъщи. Това каза Огнян Дучев, ръководител на отдела за морски и въздушни превози в "Гопет Транс", в ефира на предаването "Бизнес старт".

   "Има много билбордове, на които пише, че се търсят шофьори, като заплата им достига до 5000 евро. Различните компании прилагат различни стратегии, но определено има глад на пазара за шофьори".

  Европейската комисия представи инфраструктурния си план „Глобален портал“, чиято цел е да мобилизира до 300 млрд. евро инвестиции в областта на цифровите технологии, енергетиката и транспорта. Проектът беше сравнен с китайската инициатива „Един пояс, един път“. Огнян Дучев е на мнение, че е логично ЕС да предприеме такава стъпка, защото Китай засилва позициите си като развива своята инфраструктура. Кризата с веригите на доставките показа, че сме зависими от Китай. С новата си инициатива ЕС се опитва да подкрепи развитието на търговията между Европа и останалата част на света.

   Железопътният и морският транспорт в България изостават от този в Западна Европа що се отнася до капацитета на обработката и складиране. Една инвестиция в пристанищата в България, както и в жп инфраструктурата, която да ни свърже с Гърция и Централна Европа, ще ни постави в силна позиция и ще ни позволи да се възползваме от стратегическото си географско положение.

   Гостът даде пример с Румъния, където пристанище „Констанца“ задминава десетократно обработката на товари във Варна.

   Друга тема от разговора бе как концесиите биха помогнали за развитието на пристанищата.

   "Концесиите на пристанищата се случват по непрозрачен начин. За последните 8 години в Бургас са отбелязани приходи за държавата в размер на около 78-80 милиона лева, където преди това тази сума е била нула. Отдаването на концесиите на държавни портали като Варна и Бургас би допринесло за развитието на логистиката".

   Заради новия вариант „Омикрон“ много авиокомпании спряха всичките си полети до Африка, континент, който е огромен пазар за страни като Франция, Испания и Великобритания. Много голяма част от каргото се превозва чрез пътнически полети. Така в момента капацитетът е силно ограничен. Авиолиниите се опитват да оптимизират своите разходи чрез схеми за претоварване през световните летища.

   "Проблемите в морския и въздушен транспорт могат да забавят доставките преди празниците".

   Фирмите, които не са успели в рамките на лятото да подготвят техните доставки, ще имат проблеми. На много от самите доставчици поради липсата на транспорт и увеличението на цените се налага да променят вече договорените условия с техните клиенти, като отменят поръчки в последния момент или повишават цените. Това няма как да не се отрази на бизнесите, които искат да се подготвят за коледния сезон.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha