Сряда, 24 Април 2024

Какво се опитва всъщност да изчисти Зукърбърг със смяната на името на Facebook?

Какво се опитва всъщност да изчисти Зукърбърг със смяната на името на Facebook?
Публикация   07:38     02 Ноемв, 2021 /     akcent.bg   /     366

   Смяната на името на Facebook представлява опит на компанията да се отърве от това, което самите служители смятат за токсична марка и което се отразява върху възприемането на техните продукти от потребителите, пише eleconomista.es.

    Миналата седмица Марк Зукърбърг представи бъдещето не само на своята компания, но и на интернет. Така наречената „метавселена“ има за цел да обедини реалния и виртуалния свят, позволявайки ни да създадем собствена идентичност и да се обединим в чатове, видео разговори, видео игри и дори концерти с нашите приятели и семейство. Всичко това, придавайки специално значение на NFT и виртуалното съдържание, свързано с нашия акаунт на всеки сайт. Зукърбърг обясни, че отсега нататък неговата компания ще се съсредоточи върху превръщането на тази идея в реалност и затова има смисъл да се промени името, за да отразява по-добре целите й: Facebook вече се нарича Meta.

    Но както разкрива CNBC, позовавайки се на вътрешни източници, това е промяна, която служителите на компанията щяха да поискат, за да се отърват от багажа на марката Facebook. Някои служители дори смятат, че Facebook е "данък", който трябва да понесат върху продуктите си, въпреки че нямат нищо общо със социалната мрежа.

   Лесно е да се види защо. Всеки път, когато отворим Instagram, WhatsApp или поставим Oculus устройство, виждаме марката Facebook, която все повече се свързва със скандали за поверителност и най-лошите социални мрежи. Последните разкрития, базирани на изтекли документи във Facebook, показващи сериозни проблеми с модерирането на съдържанието, цензурата и трафика на хора, също не помогнаха, пише изданието.

   По ирония на съдбата причината марката Facebook да се появи в тези приложения на първо място е, че Зукърбърг искаше да я „почисти“ след скандала с Cambridge Analytica, свързвайки я с обичани от общността марки като Instagram или WhatsApp. Това сега работи срещу него и той рискува тези марки да бъдат „объркани“ от асоциация. Instagram беше този, който пострада най-много от това и маркетинговият му отдел поиска отстъпки като намаляване на марката Facebook или дори пълно премахване, но исканията им не бяха одобрени.

   Скоро Facebook ще изчезне от тези сайтове и ще видим само Meta. Facebook като марка ще продължи да съществува, но само в социалната мрежа и без да се появява в останалите продукти на компанията. С други думи, Facebook се превърна в токсична марка, а Зукърбърг я изолира, за да не засяга останалите. Въпреки че изглежда преувеличено, това вече се е случило поне веднъж: в началото на годината, когато WhatsApp въведе нови препратки към Facebook в условията си за използване. Въпреки че на практика не бяха големи промени, самото присъствие на марката беше достатъчно за потребителите да ги отхвърлят, поради подозрения за шпионаж и използване на потребителски данни, срещу които WhatsApp се бори през цялата година.

   Според анонимни източници Facebook е имал същия проблем с Facebook Portal, интелигентния високоговорител с екран. Вътрешни проучвания показват, че брандирането на Facebook намалява общественото доверие в продукта. В близко бъдеще то ще бъде преименувано на Meta Portal. Големият въпрос, разбира се, е дали една проста промяна на името ще бъде достатъчна, за да промени това възприятие за марката, пишат авторите на статията.

Тагове : Зукърбърг , Facebook ,


Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha

Прочети още