Събота, 20 Април 2024

Драстична кариерна промяна обмислят 41% от работещите

Драстична кариерна промяна обмислят 41% от работещите
Публикация   11:41     24 Юли, 2021 /     akcent.bg   /     799

   Почти половината (41%) от работната ръка обмисля драстична кариерна промяна през следващата година. Данните са от последния доклад на Microsoft за тенденциите в работата (Microsoft Work Trend Index), изследване, което се позовава на информация от 30 000 служители по света, посредством Microsoft 365 и LinkedIn.

   През последните 18 месеца много хора се борят със стреса, съпътстващ световната пандемия - изпитват притеснения за здравето на близки, стараят се да балансират работата с домашното училище и грижа за децата, имат усещане за изолация и самота. Работата също e предизвикателство. Повече от половината служители (54%) са споделили, че се чувстват претоварени. Виртуалните срещи, имейли и съобщения са се увеличили драстично, откакто работата от разстояние и хибридните методи се превърнаха в новото нормално. Повече информация, можете да откриете в таблицата долу.

   Въпреки това мениджъри и хора на позиции, вземащи решения, са се справили далеч по-добре. 61% от лидерите и хората на по-високи позиции са посочили, че преуспяват - с 23% повече от хората, които не са упълномощени да вземат решения. Изследванията показват, че това вероятно се дължи на множество фактори като това, че служителите на по-високи позиции имат по-голяма мрежа от професионална подкрепа и възможност да ползват повече отпуска.

   С наближаването на летния сезон в голяма част от държавите има няколко неща, които ръководителите могат да направят, за да помогнат на екипа си да презареди и да се ангажира отново.

   1. Активно насърчаване на служителите да почиват. Насърчаването на хората не просто да използват отпуската си, но да я приемат като възможност напълно да се откъснат от работа. Важно е ръководителите да дават личен пример като заявяване на отпуск и комуникация с екипа за плановете им да бъдат офлайн. Ако липсва намерение за пътуване, но лидерите решават да прекарат време у дома, не бива да се страхуват да го споделят със служителите. Оставайки отдадени на “изключването”, колкото ако са на Сейшелските острови, дава “зелена светлина” на екипа им да направи същото.

   2. Използване на времето извън работа за мисъл върху стила си на управление. Факт е, че хората се чувстват разкъсани и затруднени. Лидерите, които приоритизират чувствата на служителите си, а не тяхната продуктивност, ще бъдат по-добре позиционирани при следващата стъпка от хибридния начин на работа. Преминаването към съпричастно управление е нещо ново за мениджърите. Те могат да започнат с малки, но конкретни стъпки като всеки разговор да стартира с въпрос как се чувства човекът отсреща или още по-добре - как се справя с поддържането на баланса между работа и личен живот. Активното слушане е от съществено значение. Гъвкавият подход е по-важен от всякога, а насърчаването на хората да започват работния ден по различен начин (с време за разходка на домашен любимец, грижа за децата или фитнес преди работа), може да възстанови чувството за баланс.

   3. Удвояване на възможностите за обучение. Ако летният период е слаб във фирмата или индустрията, то това е перфектната възможност за насърчаване на служителите си да извлекат максимални ползи за учене и развитие чрез съдържание, достъпно специално за тях. Предлагането на обучения, които лидерите смятат за ценни, особено свързани с уменията, които подпомагат психичното здраве, могат да донесат добавена стойност за служителите им. В LinkedIn Learning е поместено богато съдържание по темата, включително сесии за гъвкавост и устойчивост.

   4. Осигуряване на достъп до информация. Програми като Microsoft 365 и Viva свързват хората, но предлагат и достъп до данни, които им позволяват да се откъснат от работата и да се фокусират върху менталното си здраве и личните си приоритети. С по-дългите дни през летните месеци е важно напомнянето на екипа да се възползва от подобни програми, а след това и от възможността да бъде навън.

   5. Прозрачност относно завръщането в офиса.

   Бизнесът все още не разполага с правилните отговори относно идеалната хибридна работна среда. Важно е служителите да бъдат не просто известявани за решенията, взети от ръководството, но да им се позволи да разбират как са взети. Това е ясен знак, че компанията се вслушва в нуждите на служителите. Това лято всеки служител ще си задава този въпрос, а отворената комуникация ще допринесе много за премахването на притесненията.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha