Четвъртък, 28 Март 2024

БДЖ е подписала договори за 53 млн. лв. в "12 без 5"

БДЖ е подписала договори за 53 млн. лв. в
Публикация   06:52     02 Юни, 2021 /     akcent.bg   /     225

Става въпрос за близо 27 млн. лв. за ремонт на общо 15 жп локомотива и други 26 млн. лв. за охрана.

   БДЖ е подписала договори за общо 53 млн., с които възлагат за изпълнение два вида дейности, малко преди назначаването на служебното правителство, съобщава bTV. Става въпрос за близо 27 млн. лв. за ремонт на общо 15 жп локомотива и други 26 млн. лв. за охрана.

   Досега държавните железници охраняваха обектите си със свои служители, но сега са подписани за 26 млн. лв. с фирма от Пловдив, която да извършва тази дейност. При това ще се подхожда по нов начин - по-малко охранители и повече камери и дронове, които да предават картина в диспечерски център. Ще се залага и на изпращане на мобилни екипи при установяване на кражби. 

  Синдикалистът от КНСБ Петър Бунев твърди, че 26 млн. лв. са двойно повече пари от даваните досега за охрана от БДЖ, а също и че охраната от разстояние не е подходящо при денонощния поток от хора в жп депата.

   "Осигуряваме на 135 човека от тяхната фирма заплатите. Гоним нашите хора - от 240 души ще останат 90. И хем ще дадем повече пари, хем ще изгоним охраната, хем не съм сигурен че качеството ще е по-добро", казва Бунев, който е поискал среща със служебния министър на транспорта Георги Тодоров. 

   БДЖ обаче смята, че с камери и дронове ще е по-ефективно. 

  "При индустриалната революция в Англия през XIX век работниците са трошали машините, защото са считали, че те ще ги изместят и ще им вземат работата. Тук няма да стане така и на всички хора, които работят в сферата на оханата (на БДЖ) им се предлага да преминат на работа в компанията", казва председателят на СД на БДЖ Григори Григоров. 

   Другият договор, подписан в "12 без 5" - този за ремонт на 15 вагона срещу 27 млн. лв., пък бил сключен без конкурс, твърди Бунев. Изпълнител бил един от вагонните заводи в страната на основание, че докато още е бил държавен, този завод е произвел въпросните 15 вагона и държи интелектуално право върху тях (б.р. - става въпрос за частното дружество „Вагонен завод – Интерком“ в Дряново).

   От министерството на транспорта са започнали проверка по начина на провеждане на двете обществени поръчки. 

   За проверка на договора за охрана серазбира сега, докато на този за вагоните стана известно още преди десетина дни. 

Тагове : БДЖ , договори ,


Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha